Tillagt
2021-11-24
Jag är redo för lansering! 
Blev det nu i helgen men jag skippar lansera den här veckan pga black friday/week då alla andra också vill synas i marknadsföringens rampljus. Sen funderar jag även på att skippa lansera innan julafton för att minimera risken av att mina första kunder råkar på leveransstrul i och med julruschens beställningar. Jag tänker att jag lanserar allt i mellandagarna. I väntan så låter jag några bekanta från olika länder göra prov-beställningar för att ge mig printscreens om hela processen så att jag kan undersöka om jag kan förbättra något.
I väntan så sitter jag och designar mer kläder 
Jag har även finslipat min excell för att beräkna intäkter. Det resulterade i att jag nu i början går ifrån att ha ca 8st olika produkttyper till 2st. Detta för att kunna optimera fraktkostnaderna i vad som billigast kan packeteras med vad. Jag börjar litet men expanderar när det finns utrymme
Nu till lite pengasnack
Uppstartskostnader:
Hyra Designers: 3647 kr
Mjukvara: 508 kr
Prototyper: 6971 kr
Registrera Företagsnamn: 1100 kr
Totalt: 12’226 kr
Reflektioner:
Hyra Designers:
Känns lite ofrånkomligt för att skapa allt jag ville då jag själv inte har förmågan att göra allt. Detta gav mig dock några snygga designer och hjälpte mig att brainstorma företags-loggan
Mjukvara:
Hade kunnat spara kanske 250 kr om jag optimerat med mina abonnemang här…men livet kom emellan
Prototyper:
Hade absolut kunnat spara in här! DOCK är jag sjukt jäkla tacksam för varje slant för JÄKLAR vad jag har lärt mig av varje prototyp! Samtidigt använder jag kanske 50% av allt som egna kläder och resten har blivit nya sovkläder, så inget har gått till spillo!
Registrera Företagsnamn:
Vet inte om jag kunnat skippa det här? Jag älskar mitt företagsnamn och det kändes som en kul grej helt enkelt