Tillagt Dagboksinlägg:
2022-02-06
Allmän statistik jag hittar på internet:
Tid till första försäljningen:
1-3 månader
Detta är både från webbhotell som många använder samt polls från reddit. Se det inte som fakta utan kanske mer som en realistisk gissning.
Min statistik, Dag 14:
Antal ordrar: 1 (har 5 totalt, men 4 är ifrån bekanta)
Antal besökare på webbsidan: 845 (Sverige exkluderat ur statistiken)
Facebook-Likes: 30700
Instagram följare: 1600
Från webbhotellet:

Genomsnittlig tid folk spenderar på hemsidan:
30s. (Branschstandard inom mode är 30s)
Sammanfattning och reflektioner:
Jag har satsat på social proof genom att bygga likes/följare och har kommit en bra bit. Fokuset har enbart varit mängden, inte kvalitén, nu i början då jag skulle säga att de flesta kommer från facebook/forum-grupper där folk trycker like på det mesta. Men det ser bra ut för många. På instagram hade jag en dag ca 700 st som började följa mig inom förloppet av 2 minuter, där alla har ca 14-16 slumpartade bilder på sin profil och med [användarnamn][siffer-följd] till användarnamn, så jag verkar ha triggat bottar på något sätt 
Pågående projekt:
Jag har redan lagt ca 2000 kr på annonser och inser att jag lätt kommer lägga det tiodubbla innan jag förstår vad jag riktigt gör. Jag gjorde slag i saken och anlitade en konsult med erfarenhet av att driva annons-kampanjer. Jag hade en 20% rabatt på fiverr som gick ut i veckan så jag passade på att köra 3 månaders konsultande för 20k i slutpris
Då har jag någon som håller mig i handen under resan. Det trista var att de var duktiga på att kommunicera, med någon enstaka minuts svarstid på kvällar, upp tills jag betalde dem. Nu tar de 4 dagar på sig att kommunicera…Jag kan dock få pengarna tillbaka om de fortsätter på den här nya låga nivån.
Jag har den här veckan också hittat flertalet “influencers”, dvs lokalt stora danslärare i storstäder i USA, som jag tänkt kontakta angående att vara brand ambassadors på olika sätt.