Blogg: Min resa till att bli företagare [Företag startat! Följ det!]

Dagboksinlägg
2022-02-19
Fi fasiken vilken dag!

Det största som hände var att fästmöns order kom fram igår och idag öppnade vi den. Allt som kunde gå fel gick typ fel. Fel färger på trycken och warpade tryck

T-shirt

Tryck

Från gammal beställning

nya beställningen

Tog kontakt med leverantören och medans jag inväntade svar lusläste jag om toleranser etc. Som tur vad godkändes hela ordern som defekt och det blev en återbetalning på hela rubbet. Men shit vilken sur känsla i magen jag fick när hela ordern kom fram med så dålig kvalitet! Otroligt hemskt att detta passerade deras kvalitetskontroll men det är för tillfället bara att hoppas på det bästa. Jag valde ändå en av de dyrare leverantörerna för mina T-shirts som har bland de bästa stabila recensionerna ang kvalitet.

Från diskussionen fick jag med mig en lista på färgkoder som är enkla att trycka! :slight_smile: Mina nuvarande tryck är inte svåra men det var sjukt bra att veta! Jag ändrade dock på någon enstaka efter tips från deras support för att minimera riskerna. Tex:

den här ska nu vara skolboks-exemplariskt enkelt att trycka. (notera att färgerna är mer mättade)

Jag har världens tur att det här ändå händer för första gången när min fästmö beställer och inte någon kund. Jag tror det är enklare att hantera min fästmö än en arg och missnöjd kund :slight_smile:

5 gillningar