Dagboksinlägg:
2022-03-10
Lite funderingar som finns i huvudet
Mycket kan köpas
Jag har blivit erbjuden att köpa titlar med juridisk rätt att få skriva “As seen on FOX/CNN News” och få plats i artiklar som “30 young entrepreneurs to watch out for in 2022” i någon mindre tidning etc. Ca 30’000 kr. Angående FOX/CNN antar jag att man får ett mikroskopiskt inlägg på någon lokal stations webbsida som ingen någonsin kommer att få se. Det påminner mig återigen om att inte lita på åsikter/utmärkelser utan att lyssna på logiken i resonemang när någon “recenserar” en produkt.
Enskild Firma
Jag har förstått situationen fel. Jag HAR fått lov att starta företag, det var min MOMSREGISTRERING som blev underkänd. Jag tycker jag är för smart för att vara så här dum 
Stress
De senaste 3 veckorna har jag inte haft många timmars fritid. Det har varit mycket som har “behövts” fixats och det är väl just där stressen kommer in…“behövas”. Jag tror att stressen kommer ifrån att sedan lanseringen har jag enbart sållt 1 T shirt till en “riktig” kund (dvs en främling). Samtidigt ser jag från min platform Shopify att jag är bland de 12% mest besökta sidorna som lanserade samma vecka som jag och från forum har jag läst folk rapportera att om någons butik lyckas så tar det ändå månader innan den börjar sälja, för att inte nämna sälja regelbundet. Har jag dålig konversionrate (dvs konvertera besökare till köpare)? Går allt som det ska? Är mina designer en flopp?
Helt enkelt den kanske bästa och sämsta känslan/tanken samtidigt:
Vad gör jag fel?
Jag tänker att jag alltid bör tänka så här och ständigt söka efter något bättre och nytt. Samtidigt måste jag öva på att inte se det som att jag för nuvarande misslyckats och påminna mig själv om “Rom byggdes in på en dag”. En rolig sidonotis är att jag inte besväras av den negativa aspekten av det här i mitt “vanliga” arbete men jag märker jag tar det mycket personligare med mitt egna företag.
I övrigt har jag senaste veckorna även sysslat med:
Search Engine Optimization (SEO), hastighet på hemsidan, nå ut till modeller för reklam. Mååånga timmar lagt på detta