Blogg: Min resa till att bli företagare [Företag startat! Följ det!]

Dagboksinlägg
2022-04-24
Årsredovisning
Fi fasiken vad läskigt!
Kom i veckan på att jag nu måste årsredovisa för jag fick ju trots allt starta företag och tidigare så var det bara jag som misstolkade situationen.

Som jag ser det blir det sjukt enkelt då jag 2021 inte hade några intäkter utan allt var rena utgifter för mjukvara, prototyper samt anställa designers.

Jag förstår det som att allt går in under “R5.Varor, material och tjänster” då de tishorna jag köpte hem var prototyper och inte avsedda för försäljning, som annars redovisas under “B.6 Varulager”.

har samtal med en kunnig vän senare idag för att dubbelkolla detta.

Nästa år blir meckigare för jag har börjat sälja till lite olika länder nu. Framtida Kristian löser det!

Marknadsföring
Marknadsföringskonsulterna gav mig på fingrarna (jag tycker om när folk vågar stå på sig och diskutera) och sa det är skillnad på trafik och att få försäljning eller bygga varumärke. De har dock på 2 av 3 månader inte triggat någon försäljning utan den lilla försäljningen som har skett verkar ha varit min bedrift. Deras kampanj är avslutad där de väntar på att jag försöker skapa lite former av dansmaterial.

Ny design
2 nya designer skapade. Dödskallen är publicerad på hemsidan och är en tribute till mexikansk folk-konst som jag tycker är sjukt fräsig och lite av ett skämt om hur man tidigare kunde ha blodiga dödskallar på sina tishor som täckte hela torson men att det känns lite fel i ett kontors-landskap. Detta är min tagning på en vuxnare variant :slight_smile:

“Shake that bass” väntar på att jag ska komma på hur ja ska beskriva produkten på hemsidan innan jag lägger ut den.

Komplimanger
Försäljningen har fortfarande inte tagit vid. Dock när jag är ute med tishorna på dans-evenemang så blir det vanligt att folk frågar vad jag köpt mina kläder. Jag försöker förgäves mitt bästa på att dölja mitt rodnande samtidigt som jag fnittrande häver ur mig butiken. Jag hörde även ifrån en avlägsen bekant att någon annan hade helt slumpmässigt pratat om “den där häftiga butiken”, vilket då handlade om rhapsådi, så jag märker att något händer. Men än så länge är det mycket snack och lite verkstad :slight_smile:

Jag ska fokusera på mina Reels och försöka skapa lite koreografier. Senaste månaden har det inte hänt mycket från min sida inom företaget pga livet har varit upptaget på annat håll :confused: Samtidigt, jag har bara varit live i 3 månader så jag försöker att inte klandra mig för att jag inte har en omsättning på 70 miljoner ännu rikatillsammans-skämt

7 gillningar