BMC Global avkastning

Hur ska man förhålla sig till BMC Global. Jag gillar vanligtvis index.

Lyssnade (kanske lite slarvigt på podden, förlåt…) men tyckte jag hörde där att BMC på lång tid är långt över index. När jag jämför på fem år är det någon procent vs LF Global.

Har jag missat något kring avkastningen. Är det värt att tänka mer på BMC som ett alternativ till index.

Kan den konkurrera med AP7 såfa i PPM. Avfägiftem är ju betydligt lägre där men antar att prestationsdelen tillkommer även i PPM.
Tack

En aktivt förvaltad fond med mindre än 40 innehav, jämfört med ~500 för LF Global.

Enda anledningen varför den ens nämns hos RT är för att de sponsar avsnitt, dvs pengar styr.

Delphi Global A Delphi Global A - handla fonden | Avanza och Swedbank Robur Globalfond A Swedbank Robur Globalfond A - handla fonden | Avanza är också aktiva dyra globalfonder, som båda gått bättre än BMC Global, men de nämns aldrig för att de inte sponsar RT med reklamavsitt.

1 gillning

Kanske kan vara värt att hålla om dom lyckas hitta en raket, men oddsen bör väl vara lika att du skulle hitta raketen. Så kör på index istället som faktiskt är det som förespråkas. Det är som ovan skriver, ett reklamavsnitt för att hjälpa till att driva forumet vidare, och för att eventuellt visa nån sorts bredd