Vilka svenska böcker skulle Ni rekommendera för att jag kan börja lära mig redovisning o bokföring?Jag kom från Polen o inte alla fraser är kända för mig o innan man börjar plugga vill jag läsa lite. Jag behöver inga böcker om grundläggande kunskaper snarare intermediate o högre.
Om fokus är att lära begrepp borde vilken bok som helst fungera. Jag menar nu läroböcker på universitetsnivå (FEK A). Det finns absolut ingen anledning att slösa pengar på den senaste upplagan utan någon 15-20 år gammal bok fungerar bra. Det bästa vore förmodligen att titta på blbioteket efter lämpliga titlar. Då kan du hitta den som passar ditt syfte bäst. Det behöver inte vara detsamma som den bästa boken i mer generell mening.
Utan att riktigt veta din kunskapsnivå skulle jag tipsa om att kolla på https://www.faronline.se/
Där har du det mesta vad gäller allmänna råd och god redovisningssed, speciellt Redovisa Rätt som även finns i bokformat.
Du kan använda tjänsten gratis i 14 dagar för att testa.
tack för tipset
jag ska göra det,tack
Redovisa rätt som nämndes ovan är väldigt bra för att kolla upp enskilda frågor hur någonting ska bokas.
Annars är ett tips Bokföringsnämndens sida också, där finns de olika regelverken och vägledningarna till dem att ladda ner, samt lite annat informationsmaterial. PDF-erna kan hämtas utan kostnad.
Tack så mkt för tipset