Bodelning avtal

Hej jag har kommit fram till att jag behöver skriva ett bodelning avtal, jag hade först tänkt att dela pengarna på hälften kan man klara av utan avtal, men det verkar som att banken vill ha ett avtal för att skriva över bolån och fixa med lagfartv
Jag hittade en tjänst som verkar väldigt smidigt. Nu vill jag känna mig trygg med att använda en sådan tjänst, darav denna fråga. Sen känns det lite läskigt att knappa in kontonumret och bank och saldo på en web tjänst. Bör man vara orolig för bedrägerier

Någon som har erfarenhet av detta
Tack

Du skall ju ha hjälp med en bodelning, inte en bouppteckning!

En okomplicerad bouppteckning är inte svår att göra. En bodelning kan däremot vara nog så knepig. Handlar det om miljonbelopp är det värt att satsa några 1000-lappar på en kompetent rådgivning.

Vart ska man vända sig för att få hjälp. Jag lästa nån stans att begravning byråer kan hjälpa till

Vad är det för skillnad på bouppteckning och bodelning? Jag tänker att jag borde googla istället för att skriva här…

Hej, en bouppteckning gör man när någon dött. man skriver upp man och frus tillgångar och skulder i ett dokument och det ska skickas till skatteverket. sen kan man göra en bodelning…man delar upp boet. man kan även göra en bodelning när man separerar.

1 gillning

Man kan även göra en bodelning inom äktenskapet, exempelvis om man vill att båda makarna skall äga villan, om nu bara en skulle äga den från början.

1 gillning

Det blev visst fel länk denna var den jag syftade på
Bo­del­ning vid skils­mäs­sa - Aatos.