Bokio företagskonto - erfarenheter?

Det är som bekant svårt att bli godkänd företagskund på bankerna.

Jag använder Bokio som bokföringsprogram och där ingår ett företagskonto med bankgiro, via Svea. Bokio har ju dock varit mycket i blåsväder på sistone och jag skulle helst inte måla in mig ännu mer i ett hörn med dem.

Någon med erfarenhet av detta?
Tips på andra företagskonton med bankgiro?

Har haft det sedan lansering, har fungerat bra. Helt felfritt egentligen.

1 gillning

Jag har det parallellt med företagskonto på SEB. Just nu använder jag inte Bokios företagskonto aktivt men det fungerade felfritt när jag använde det.

1 gillning

Jag har använt Bokio länge och även deras företagskonto. Fungerar utmärkt. Har även ett konto på SEB, men planerar att avveckla det. Enda bristen med Bokios/Sveas bankkonto är att det saknar iban-nummer för att ta emot betalningar från utlandet. Det sägs vara på gång.

2 gillningar

Har använt det ett tag, parallellt med Swedbank och det har fungerar felfritt.

De flesta fakturor, skatter och lön betalar jag från Bokio vilket är smidigt. Det är i bara inkommande fakturor som hamnar på Swedbank som jag sedan för över till Bokio.

Du ska inte titta på för mycket vad folk säger i Facebook-gruppen. Bara massa gnälliga typer som vill ha allt gratis.

1 gillning

Har bara positivt att säga om deras företagskonto.

1 gillning

Skulle nog säga som alla andra här, Bokio är bra, varför de har hamnat i blåsväder beror på att de vill ha betalt och någon gång sagt att det ska vara gratis.

Betalar man får man en bra tjänst. Det jag tycker är sämst med Bokio är att de kan vara ganska påträngande att vilja att man ska gå upp till 600kr/i månaden premium konto. Till slut sa jag att om ni ringer en gång till och försöker kränga det på mig så byter jag till Visma. Då slutade de.

En av mina farhågor är att de nog kommer öka i pris ganska kraftigt, dock så erbjuder de en bra tjänst. Det är sjukt enkelt att sköta och ha koll på redovisningen med dem som ensamkonsult.

1 gillning

Jag hade Bokia (gratisvarianten) med mitt AB innan jag flyttade och var mycket nöjd med det.

1 gillning

Har Bokio Företagskonto några fördelar mot de traditionella bankernas dito utöver bokföringsdelen, mer prisvärda, tillhandahåller bättre tjänster osv?

Bankkontot med bankgiro ingår ju i basprisplanen, så det får ju sägas vara en fördel i alla fall.