Bolån trots stora blanco

Hej,

Skulle vilja ha hjälp från någon som har lite insyn/förståelse. Jag har för närvarande blancolån på 1.200.000 kr och inkomst på 600 000 kr/år.

Har varken barn eller bil och sambon tjänar också 600 000 kr/år. Enligt diverse KALP-kalkyler på nätet så går kalpen ihop utan problem med cirka 15 000 kr kvar per månad för hushållet.

Vad jag undrar är om blancolånens storlek gör att alla banker säger nej, trots att KALPen går ihop?

Är det hopplöst för oss, eller finns det någon chans?

Välkommen till forumet!

Kört tror jag inte det är men erat förhandlingsläge är inte det bästa.

Hur bor ni idag? Hyresrätt?

Hur mycket amorterar ni per månad?

Har ni betalningsanmärkningar?

Bor i hyresrätt idag, och jag amorterar ungefär 10 000 kr/mån på blancolånen. Inga betalningsanmärkningar!

1 gillning

Bra!

Då hade jag ringt runt till banker och bett om ett möte.

Förbered er på att det kan bli ett par stycken, kört är det dock inte. :slight_smile:

1 gillning

Hopplöst är det nog inte men jag tror eran ekonomi är en stor röd flagg för banker att bevilja er mer lån än ni redan har.

4 gillningar

Fick som svar om jag matade in dina siffror samt blanco på 1.2 M

Hur mycket får jag låna? | Bolånekalkyl | Räkna på bolån - SBAB

Vi kan tyvärr inte hjälpa er med bolån

Om ni har lån och krediter över 500 000 kronor kan vi inte hjälpa er med bolån. Ni är välkomna tillbaka när era ekonomiska förutsättningar har ändrats.

Men som sagt de var en bank och kanske finns de andra lösningar eller alternativ.

Hur mycket sparar du idag utöver amorteringen? Kan de vara värt att se över dina blancolån? få bättre ränta? Kanske detta kan vara målet först att få ner blancolånen först? så hade jag tänkt iaf. Jag hade bara öst in så mycket pengar på att amortera som jag kan för att få bort de sämsta lånen.

Motsvarande på Skandia blockar inte, så kan vara värt ett försök att få lånelöfte.