Börsen ned även idag 7 april... hur ska man tänka och göra?

Såg " The Big Short" häromdagen och man kan ju undra lite hur filmen om denna nuvarande krasch kommer bli

Men tillslut går väl allt tillbaka till det vanliga igen. . massa personer och företag kommer förlora. . o några få kommer vinna
Vissa prylar o varor kommer bli dyra o dö ut o andra kommer blomstra- -

Trump kommer ta alla ära och inget av det negativa kommer vara hans fel

Jaja…bara hoppas våra svenska banker och finansinstitut håller. . skulle banker börja falla ja då jäklar . . .

1 gillning

Är du back på det du satsat eller på de uppblåsta siffrorna?:slightly_smiling_face: Är ju en skillnad.
För alla ledsna så finns det positiva saker med.
Oljepriset rasar samtidigt med dollarn👍

1 gillning

Jag hoppas att den inte blir så allvarlig att det behövs en film.

1 gillning

Såg det.

Är han antingen:

• Helt dum huvudet

• Totalt avsaknad av verklighetsuppfattning

• Medvetet skådespel och förlöjligande av allt som sker?

• Kombinationen av alla punkter?

3 gillningar

Vill bara flagga för att inte göra tråden till en diskussion om Trump. :slight_smile: Finns andra trådar.

2 gillningar

Har länge haft en fond med hög avgift, som nu förstås gått ner. Jag tänker byta ut mot en med lägre avgift. Hur tänker ni andra, skulle ni byta rakt av redan nu, eller köpa en med lägre avgift nu och sälja av den gamla senare?

Samma här. Skaffade den under Corona krisen men var för feg då. :laughing:

Det kommer nog komma ett antal filmer om trömpen. :joy:

2 gillningar

Grundregeln brukar vara att göra så som du hade gjort om du hde pengarna lösa, alltså oinvesterade. Köpt den dyrare eller billigare fonden?

2 gillningar

börskrascher kommer per definition “från ingenstans”, annars hade de varit förutsägbara och inprisade och därmed hade ingen krasch skett. Det är alltså en ytterst normal krasch i den bemärkelsen. Det är själva osäkerheten som skapar kraschen.

2 gillningar

Alltså. Precis som med bostadsköp och bostadslån är ju avanza-siffrorna bara siffror på internet. Så det känns rätt lugnt. Tänk om det varit RIKTIGA pengar!! :scream: :grimacing: :sunglasses:

5 gillningar

För en som inte är SÅ insatt. . dessa krascher och uppgångar. . .är det ofta SAMMA företag som kommer tillbaka starkt eller ser man skiftningar?

I Bankkrisen åkte ju några banker o andra blev starkare. . .
Nu är väl frågan vad folk kommer satsa på när detta lagt sig. . vilka JÄTTAR kommer lida o vilka kommer blomstra.

Riken är ju att om nått blir väldigt dyrt så testar man nått annat o stannar där sen.
Mobiler brukar ju folk som köper Apple…köpa apple. . .byter nu folk så kan det bli att man aldrig byter tillbaka
Bilmärken brukar folk vara trogna med. . osv
Kaffe o choklad är tokdyrt nu o går upp. . men kaffe lär väl folk köpa ändå. . .men när en Marabou 200g kostar 40:- så hoppar jag i alla fall av.

Ser inte många vinnare men större o ännu större förlorare

1 gillning

Helt sanslös dag idag, gjort flera intervjuer. Här är en inspelning från Sveriges Radio P4 Blekinge:

23 gillningar

Lite dead cat bounces idag eller?

1 gillning

Redan för sent…

Jag tror inte det finns många duktiga som kan tajma marknaden men för de som vill prova finns xact bear och xact bear x2 för OMXS 30. ETF:er dock.

Edit: finns tydligen en Carnegie bear också, även den för OMXS 30.

Jag har en bra båt, så jag sitter still, såklart :grinning:

5 gillningar

Med tanke på hur miljarders miljarder försvinner eller skapas beroende på rykten och dementier om tullpauser nu är det svårt att agera.

2 gillningar

Denna ‘krash’ är ju belåningarna från 2020 som behöver omplaceras. En herrejösses massa T-Bonds, långa Bonds, forex och index futures etc.

1 gillning

Den får du gärna vidareutveckla….

2 gillningar