Börsförutsägelse för 2026 i SvD?

Vari kontakt med journalisten Jan Almgren på SvD som intervjuade mig om förutsägelser för 2026 och att det skulle med i en artikel, men eftersom jag inte har SvD har jag inte sett det. Tänkte därför kolla med er i forumet?

Är det med i dagens eller gårdagens? :slight_smile:

Du kunde ju åtminstone ha meddelat oss Patreon-användare dina förutsägelser i förväg, så vi hinner tajma marknaden ordentligt. :sweat_smile:

7 gillningar

Det är väl ändå journalistens förbannade skyldighet att se till att skicka dig en länk/kopia/utskrift? :flushed_face:

7 gillningar

Ingen dålig riskspridning @janbolmeson ! Du är ju överallt :man_raising_hand::clap::rofl:.

Sa du inte till han att du håller dig till Lysa och att du håller inte på gissa i framtiden :rofl::joy:, hej och hejdå :grin::rofl:

1 gillning

Jag var beredd att såga “experterna” på SvD men nu får jag väl läsa artikeln innan jag tar fram verktygen. :smiling_face_with_sunglasses:

1 gillning

Hahaha… tror min förutsägelse kommer inträffa med mycket stor sannolikhet… tror dock inte den kommer var särskilt hjälpsam. :joy:

Det är det verkligen si och så med. Men har fått tag på journalisten nu och han skulle meddela. Har tydligen inte gått ut än.

Har sett mitt citat, tror du kommer hålla med till nästan 100%. :slight_smile:

4 gillningar

Nu är den uppe! Du fick ett fint summerande avslut. (Citerar endast Jans del av respekt för betalväggen. Prenumerationen på SvD är förövrigt något av mina bästa spenderade pengar, de har bra djupanalyser som är värda varenda krona.)

”Men hur det egentligen går är det förstås ingen som vet. Jan Bolmeson, som i många år har drivit Rika Tillsammans, Sveriges största community om privatekonomi, har en ödmjuk syn på förmågan att se in i framtiden.

– Man kan säga att börsen under 2026 med 95 procent sannolikhet kommer att sluta någonstans mellan minus 39 procent och plus 70 procent. För så har den gått de senaste dryga hundra åren.

– Mycket mer än så vet vi inte.

Och så påminner Jan Bolmeson stillsamt om ett av sina favoritcitat, om att det finns två typer av investerare på börsen:

De som inte vet något om hur börsen kommer att gå. Och de som ännu inte insett att de inte vet något om hur börsen kommer att gå.”

23 gillningar

Ser fram emot en intervju med Nattugglan som whack-a-molear resten av internet om valutarisken :rofl::joy:

Den betalväggen skulle jag betala mig igenom, i SEK.

7 gillningar

Nattugglan jobbar bara i bakgrunden inget offentligt :joy::rofl::wink::rocket::rofl:

Lite som antivirus :joy::joy::rofl: @newbie12321

3 gillningar

Komiskt av SvD att citera dig på detta @janbolmeson i samma artikel däe de låter andra så kallade experter (läs bl a Peter Malmqvist) göra tvärsäkra uttalanden om börsens utveckling :grin:

2 gillningar