Börsnotering

Hejsan!

Bolaget Renewcell skall börsnoteras på first North. Via Avanza kan man få vara med genom att köpa minst 80 aktier till 76kr st har jag för mig.

Jag tycker själva idén om att återvinna kläder för att göra nya kläder är enormt tilltalande men jag har försökt att läsa på men har svårt att göra en bedömning om det är något att våga satsa på.

Bolaget försöker i.o.m noteringen få in mer pengar för att bygga en första fabrik här i Sverige.

Är det någon som vet mer om företaget.

Rent känslomässigt är det tilltalande men känslor o börsen är en dålig kombination.

mvh Mona

Bolaget har gått med förlust i åratal. Förra året omsatte man 6 miljoner och gjorde en förlust på 37 miljoner.

Att tecka en post innebär ett köp av en jättestor lottsedel. Det kan gå bra, och då kan vinsten bli betydande. Risken är dock stor att du förlorar dina pengar.

Undrar också lite vad folk tänker.

“Emissionen är garanterad till 444 miljoner kronor av investerare som H&M Fashion, Handelsbanken Fonder, AMF Fonder med flera”. Så några stora verkar ju tro på företaget.

Bolaget har gått i konkurs.

2 gillningar

Japp, satt med hela resan neråt. Idag värde 0:-. Ännu ett mentalt spöke att hantera. Man ska som sagt inte syssla med enskilda aktier.

Det är lätt att vara efterklok. En sak har jag lärt mig. Köp aldrig förhoppningsföretag. Det kan bli en framgång, men risken är alldeles för stor.

Det hjälper inte den enskilde spararen om HM, Amf och SHB förstör närmare en halv miljard, man blir inte lyckligare för det.

Japp, detta blev det sista aktieköpet under min livstid. Nu blir det endast Lysa framöver för min del.

Det finns ju andra alternativ än att kasta sig hejdlöst in i mikrobolag som aldrig tjänat pengar…