Börssnack i skogen

Ja just nu från fika rummet så är det ingen som enns vågar prata om investeringar. För 1-2 år sedan då va de vanliga snacket KÖP bitcoin , sinch , stillfront , silver bull , bränsleceller uname it :wink: stora värden skulle skapas och de gjorde de ju…men vart är vi på väg nu ? Ni poddare har ju slagit på försvars ställningen också som i senaste börssnack/börspodden/fillorkill eller liknande så värkar de ju helt omöjligt att tjäna pengar och vi som råkat investerat i dessa tillväxt bolag som storskogen , sinch m.m på sinnesjuka nivåer kommer aldrig fåigen våra pengar. Själv tycker jag de ser ganska intressant ut just nu. Hur gör ni saxar in er månadsvis eller försöker buffra och tajma med större köp? PÅ måndag ser de iaf ut att bli köpa på dippen läge?

Har börsen dippat? :wink:

Ingen aning. Köper guld varannan vecka och fonder varannan vecka på autoköp. 4 gånger i månaden för att sprida ut. Har haft en stor hög länge (för länge) som jag förra året äntligen har hittat rätt med och börjat investera. Vid årets slut ska den va slut och sedan blir det sparande från lön i samma stil fast lägre summa.

Loggar in en gång i månaden och fyller mitt excell. Skulle gärna slippa det för att inte se utveckling på kort tid, men älskar pilla med grafer och diagram så jag får göra den avvägningen.