Bra app för budget/kostnads uppföljning?

När vi startade vår ekonomiska förbättringsresa använde vi oss av excel. Vår mall var otroligt bra för oss då vi i början av året skrev in en uppskattad kostnad/intäkter och delade upp dessa i olika kategorier/poster. Sedan fyllde på resp utgift/inkomst varje månad för att vid slutet av året få det faktiska värdet. Vi fick full koll på vår ekonomi och gjorde flera justeringar. Men det krävdes en hel del jobb och efter fyra år rann det femte året ut i sanden och sedan dess har flera år förflutit.

Med nya tekniker och det enorma utbud av appar som finns, undrar jag om ni har några bra tips på app som gör detta jobbet? Typ hämtar alla utgifter från ICA, lönekontot, ev kreditkort osv? Hur gör ni? Fortfarande excel eller finns det något nytt där ute? Jag skulle uppskatta om ni både säger vad som ni gillar med appen och vad som saknas.

Tusen tack på förhand!

Personligen kör jag en kombo med Tink och Smartbudget. Funkar riktigt bra!

Jag måste slå ett slag för Youneedabudget eller YNAB som det också kallas. Detta är ett fantastiskt budgetverktyg. Det tar ett tag att komma in i tänket men efter ett tag får du stenkoll på vart dina pengar tar vägen och du kan istället göra medvetna val om vad du vill att de ska gå till. På en 10-gradig betygsskala får YNAB 11.