Vilka appar för budget kontra resultat/uppföljning använder ni?
Har en vännina som behöver lite stöttning och för det hade jag önskat en app att rekommendera där man fyller i budgeterade kostnader och där resultatet dvs bankkontoutdraget importeras som i sin tur får fördelas så man får svart på vitt vad som faktiskt hände.
Gärna med fina grafer
Jag hoppas att ovan duger som förklaring på mitt grundkrav.
Ovan skötte man på min tid via excel men det kanske och förhoppningsvis har utvecklats lite av någon smart individ.
Tänkte gör egen-reklam för ekonomiverktyget Spirecta som @janbolmeson byggt i en frustration att Excel inte löst allt han vara på jakt efter.
Med hjälp av Tink kan transaktioner hämtas in på månadsbasis och budget går även att göra i programmet. Dock finns det ingen app i nuläget utan det är webbläsare som gäller.
Ifall endast app är aktuellt kan jag rekommendera Zlantar som enklaste start.
Nordeas app har en funktion som heter ”Få koll” och den kategoriserar alla in/ut-transaktioner och man kan koppla en budget funktion till. Hur bra den senare delen är vet jag inte, men kategoriseringen funkar riktigt bra - framförallt när man kopplar andra kort till så man får in alla transaktioner, inte bara de via Nordea.