Rekommenderade budget program?

Hej! Jag undrar om det finns några bra budget program rekommenderade här på forumet. Gärna ingenting som kostar lite väl mycket (eller någonting…) då jag är student, och inte har råd att lägga ut pengarna för ett Netflix konto för en sådan tjänst.

Det enda jag egentligen vill att programmet/tjänsten ska göra är att finnas både till dator och mobil, så att det är enkelt att lägga in alla utgifter. Statistik är alltid kul, men mer än att kunna kolla utgifter för varje månad är inget krav.

Tack på förhand! :grin:

Om du vill hålla lågbudget skulle jag fundera på mall till Excel/Google sheets. Lite meckigt kanske, speciellt på mobil, men tror det kostnaden är svårslagen.

Har bara testat ett fåtal appar/tjänster, men ingen av dem kändes riktigt bra. Har iofs kanske lite andra krav efter att ha använd MS Money 1996-2011. Just nu kör jag YNAB, så om du är beredd att betala 84 USD per år kan det vara värt att testa en gratismånad. Inte helt nöjd med YNAB, men fyller den dagliga inmatningen och budgethanteringen för mig just nu.

Jag använder spirecta, den är rätt dyr men ger en svårslagen överblick över hela ekonomin. Dock inte anpassad efter mobil men ser inte riktigt behovet av att det. Haft tidigare en helt mobilbaserad app men den funkade endast för att se sina utgifter inte sitt sparande eller investeringar.
Annars är ju excel/liknande och det finns en hel del som använder det och gör väldigt snygga grafer över sin ekonomi :blush:

1 gillning

Hej Felix,

Också inne på att detta programet är det du söker, däremot en kostnad för det som kanske inte passar dina kriterier.

Håller helt med att det kanske får bli ett excelblad om du vill komma ned i kostnad, men då får man kanske räkna på vad det kostar att du själv ska lägga ned tid på just att skapa excelbladet :slight_smile: