Byta bank inför pension om 5-6 år | Hur ska jag tänka?

Hej,
För ett par år sedan gjorde jag ett stort misstag och bytte innehåll en pensionsfond som jag har hos SEB. Det innebar att jag förlorade en rejäl slant. Har tänkt ta ut pensionen om ca 5-6 år. Nu har jag ca 750 000 som jag tänker flytta till annan bank. Någon som har förslag på vart? Och hur jag ska tänka vad gäller innehåll i fonden?
Jättetacksam för tips
Berit

Pensionsplanering är nog det svåraste av allt eftersom det så mycket handlar om din personliga situation. Mitt tips är att boka ett möte med Småspararguiden: https://www.smaspararguiden.se/

Då får du någon som kan ta hänsyn till hela din ekonomi och hjälpa dig ha rätt risk. Jag har inget samarbete med dem, har bara läst deras bok och blogg och tycker att det verkar vara duktiga ekonomer som står bakom.

Hej @Sylvia,

Jag skulle rekommendera att ta kontakt med en pensionsrådgivare. Jag gillar själv Andes Kollberg på Kollberg & Enquist (www.koen.se). Du får gärna hälsa från mig. Han är oberoende, säger ungefär samma saker som jag och gör en pensionsanalys till fast pris.

Du kan kolla på hemsidan efter hans kontaktuppgifter eller mejla mig på jan@rikatillsammans.se så hjälper jag till med en introduktion.

Tack! Låter intressant!
Jag kollar på detta och hör ev av mig till dig!
Hälsning
Berit