Byta leverantör av gas? | Någon som har erfarenhet t.ex. Apportgas, E.On, Weum eller liknande?

Hej,

Ny här på forumet i skrivande form men har läst och inspirerats av många andra dialoger vid flertalet tillfällen. Jag blev inspirerad av att se över mina el- och gasavtal när jag lyssnade på senaste avsnittet om just elpriser och elavtal. Jag hann precis påbörja min undersökning vad som skulle kunna passa oss (och sätta mig in i vad vi har, måste erkänna att jag blundat lite för länge här), och såg att vi får en väldig höjning av rörliga priset via gasavtalet hos eon.

Någon som har någon input vad som kan vara bra att tänka på?
Vi bor i södra Sverige och har Weum på nätavtalet och i skrivande stund eon på resterande delar.
När jag undersökte saken närmre hade Apportgas förmånligare priser, någon som har erfarenhet av dem? Vår årsförbrukning ligger på strax över 6000 kwh, bor i villa och är fyra i hushållet.

2 gillningar

Vi använder Göteborgs Energi och rörligt för att de har lägst fast avgift.
Har också Weum som nätleverantör.

Tack Daniel för input, visste faktiskt inte att de hade lägst månadsavgift. Vi kommer att testa apportgas men är vi inte nöjda ska jag se vad Göteborgs Energi har att erbjuda.

Hälsningar
Karolina

1 gillning

Kolla på Gaspriskollen - Jämför gaspriser på Sveriges enda oberoende prisjämförelsesajt om du vill jämföra

1 gillning

Tack så mycket för bra tips!

Hej,

Vi tänkte också testa Apportgas. Vad jag kan se så finns det bara en årsavgift där Göteborgsenergi är lite dyrare, eller har jag missat något?

De är billigare på naturgas.

1 gillning