Elavtal löper ut, bästa operatör just nu samt tips

Nu har vi haft bundet elpris under en längre tid då jag tröttnat på timpris. Nu är dock förutsättningarna bättre för att flytta stor del av lasten till rätt tider.

Vi har en Frånluftvärmepump som jag tänkt prisadaptera på samt en elbil i tjänsten som används mycket.

Tidigare har vi haft tibber och har en laddare som är köpt via dem (Easee) samt Watty lastbalansering (som fungerar sådär…).

Jag har tidigare haft Greenely appen för statistik och för att se priset som är tydlig upplever jag. Greenely verkar just nu förmånligast via bytaelbolag.se så det känns som det ligger närmast till hands. Jag känner att Tibber är lite fula i marknadsföringen med deras “Smarta laddning” med 50 % rabatt “på månadssnittet” och det strulade med laddboxen då den försökte överstyra konstigt ibland och jag hade ingen el när jag skulle iväg på tjänsteresor ibland… Därför vill jag helst undvika dem.

Nu till frågan, vad är bäst just nu samt vad är era erfarenheter av leverantörerna?

Några andra tips på att spara på timpris utan att sätta allt för stor press på familjen. Vi kommer i övrigt inte anpassa vårt beteende, mat äts normala tider och disk-/tvättmaskin kommer köras när familjen är vaken av säkerhetsskäl. Tänker att en sak är att sätta timer på låga priser mitt på dagen vilket lär spara en del och de funktionerna har maskinerna idag.

Vill helst inte hålla på att klabba med detta då det inte är Rikedom i Vardagen men känns dumt att inte se över möjligheterna och skapa en så smärtfri timpris situation som möjligt med tanke på våra möjligheter i livsmönstret.

Jag väljer helt enkelt det bästa priset enligt elskling.se för den typ av avtal som passar mina behov.

1 gillning

Jag kan skicka en länk så får du 600kr i avdrag på första fakturan från Greenely.