Byta platform - behålla historik

Funderar på om jag ska börja månadsinvestera hos Levler, Savr eller kanske Montrose inom en framtid.

Visst tänker jag rätt att så länge jag äger åtminstone en andel av varje fond på Avanza så kommer min procentuella utveckling sen start inte gå sönder, även om jag slutar månadsinvestera eller tar ut en större bit? Alltså, den fina kurvan. :slight_smile:

Borde väl gå över till ett kalkylblad, men sjukt smidigt elf automatisk kurva :slight_smile:

Om du behåller fondandelar för 100 kr men flyttar resten kommer utvecklingskurvan troligtvis få sig en törn om du därefter får en avkastningsskatt på säg 200 kr. Jag fick det här meddelandet från Avanza vid ett tillfälle:

Fast det här förutsätter nog att du har en KF och inte ISK.

ISK o detta fallet, då skatte borde vara utanför :slight_smile: :sweat_smile:

Det brukar gå att ändra inköpspriset på aktier, borde gå även på fonder på din nya plattform…
Jag bokför alla mina innehav från olika plattformar i en portfölj-app och slipper problemet på så sätt.

Det låter ju lovande!

Vilken app använder du?

My Stocks Portfolio för Android.

1 gillning

Varför inte bara byta leverantör, utan att sälja av sitt innehav hos den tidigare leverantören?

Är ju ett alternativ - eller kanske en start. Tänker att om jag skaffar en platform till - och den är billigare - så vill jag ju ha allt där :slight_smile: :rowing_man:

1 gillning

En fundering till. Mät det står att GAV brukar komma med, kommer det då vara datum och kurs för varje månadsinköp av fonder man gjort?