Jag gillar att jämföra/analysera och jag älskar statistik. Jag har lärt massor om investering och sparande de 4,5 senaste åren när jag varit mycket aktiv. Innan var jag högst passiv. Allt lärande och alla intressen kostar pengar så att förlora när det går ner är naturligtvis ngt att räkna med. När jag kollar min PPM utveckling från år 2000 så är utvecklingen flera tusen %. Ni kanske har bättre utveckling ni som haft Ap7 Såfa.
Jag uppskattar alla uppriktiga ärliga svar och inputs här. Dock kan jag ana lite av en anda av “försvarspatrull” vilket tynger och begränsar lite.
Jag har inte haft ngn tanke på att anmäla för dåligt råd el. dyl. om ngn trodde det. Mina beslut är enbart mina. Jag har inte heller fått frågan om det var OK att lägga ut mitt mail till Jan här i forumet.
Jag uppskattar som sagt mycket ärliga svar och inputs. Antar att ni alla har Ap7 Såfa. Jag kommer att återgå till att chansa lite och minska den andelen till förmån för andra fonder. USA och Globala antagligen
Det hade varit intressant att få era tankar om utvecklingen i världen framöver. Vilka områden ni tror på och få tankar om alternativ till Ap7 Såfa.