ChatGPT Coloring Hero för dig med småbarn

@Jonas-Opti tipsade mig i veckan om att ChatGPT har en plugin som heter ”Coloring Book Hero” som kan skapa färgläggningsbilder för barn. Har roat mig med vår 5-åring i helgen att skapa sådana. Ganska roligt faktiskt.

Prompt:

Skapa en färgläggningsbild av kalas med en regnbåge och en pegasus. Färgläggningsbilden ska med tydliga konturer och enkel design, perfekt för ett 6-årigt barn att färglägga

image

Prompt:

Skapa en färgläggningsbild av ett passagerarflygplan med åtta fönster och en pilot och vingar av blommor. Färgläggningsbilden ska med tydliga konturer och enkel design, perfekt för ett 5-årigt barn att färglägga

image

Prompt:

Skapa en färgläggningsbild av ett slott med fjärilar ovanför och en drottning och en prins som står bredvid varandra och en sol. Ha även en regnbåge och en flygande enhörning med vingar. Färgläggningsbilden ska med tydliga konturer och enkel design, perfekt för ett 5-årigt barn att färglägga.

image

25 gillningar

Får testa detta! Tack för tipset!

1 gillning

Kul att du gillar den :slight_smile:

Min absoluta favorit hittills var när min femåring av någon anledning ville ha en “tacoenhörning”, fick en fantastisk bild av en enhörning med en taco-kropp – lyckas dock inte hitta den just nu!

2 gillningar

AI kan inte räkna då flygplansfönster tydligen är lika svårt som mänskliga fingrar.

Att prinsen påbörjat sin himlafärd redan är också lite oroväckande. :joy:

Men bra grej för datorupptagna ekonomiföräldrar. :+1:

1 gillning

Försökte använda den till att göra klippdockor för ett tag sen men det var den inte så bra på. Den missade att storlekarna måste passa så dottern blev mindre imponerad av mina AI skills. :smiley:

2 gillningar