- Först så påstår annonsen att man fått en “privat inbjudan” från “en av mina vänner”
som har “höga tankar om dig”.
Detta är en lögn.Youtubs annonsalgoritm singlar inte ut enskilda individer för att visa
en annons just för den/dem, den fungerar inte så.
De fortsätter att säga att inbjudningarna bara har skickats ut till “1 av 25 personer”.
Har dom bara granskat 25 personer allt som allt, och skickat annonsen till en av dem?
Eller ser som till att annonsen får ses av var 25:e person? Oavsett tolkning är det
ett väldigt underhandat påstående. Man kan tolka lagligen att de har köpt en annonseringsrätt
av Google att ungefär var 25:e person ska få se annonsen, och därmed är detta inte en direkt lögn,
men det är definitivt inte den sanning den utger sig för att vara.
- De säger i annonsen att de INTE är ytterligare en video som visar massa falska trades: “Jag har också gått på bluffarna”:
man kan ju undra vilka typer av människor annonsen försöker att blidka.
- Annonsören går vidare med motsätta sig tanken att det är ytterligare en bluffannons, och lägger ännu mer distans
mot sådana genom att ge som exempel att de annonser erbjuder en “3 miljoner i sekunden” medan denna annons endast
utlovar “1000 Euro om dagen” (haha) och erbjuder “riktiga bevis”, eftersom att talar rösten “respekterar” tittaren
och inser att han behöver “tjäna dess tillit”. Försöker i samma veva lägga sig på en, vad man ska tro är en mer
sanningsenlig sida genom att säga att det vore en lögn om de sa att man skulle tjäna en miljon euro om året, men
att man definitivt kan tjäna 365 000 Euro per år.
Använder billiga trix som att be tittaren vara “uppmärksam för att du kommer att få se något du aldrig har fått sett förut”
vilket borde skrika “pyramidspel” eller bluff lika långt som varningseldarna i sagan om de två tornen syns.
4.Videon fortsätter med fler billiga uppmärksamhetstrix som att “ingen har vågat göra detta förut”
Annonsen går djärvt vidare med ytterligare en total oförneklig lögn och säger att "Och jag kommer bara att visa det för dig
EN gång. Så om du försöker klicka dig fram till denna video “senare” kommer din länk att ha gått ut och du kommer aldrig
att höra från mig igen": den här videon har jag personligen sett i VECKOR, och dess uppföljningsvideo som är minst lika dum
så vad annonsören räknar som “en gång” är tydligen väldigt mycket mer än vad alla andra gör. Det är kanske därför de
tror att man kan tjäna 1000 euro om dagen med deras tjänst. De kan helt enkelt inte räkna.
5."Nej, det kommer inte att dyka upp någon "Lägg till i kundvagnknapp, så stoppa undan din plånbok, då du inte kommer att
behöva ditt kreditkort, ditt debit kort, eller ditt paypal. Har jag fått din uppmärksamhet nu? Bra": Ännu mer sensationalism,
du ska alltså tjäna 1000 euro om dagen, och du behöver inte ens köpa någonting över huvud taget eller lägga upp kapital.
Annonsen säger att “det finns absolut INGENTING som är till salu” och att man kan leva som 1%-arna gör, helt gratis.
Som så många andra hooks i denna annons angriper de människor som inte har pengar men som drömmer om att STORA pengar FORT.
Någonting som endast de som redan har STORA pengar kan göra, typ Warren Buffet, för att ge ett extremt exempel.
- Annonsören utger sig för att vara partners på Goldman Sachs. Något jag inte kan bekräfta, men om de hade använt namnet
i en annons som visats så frekvent som denna borde lagliga åtgärder vidtagis, så min gissning är att Goldman Sachs återigen
försöker att blåsa folk på pengar, och istället för fallskärmsåtgärder med skattemedel, går de nu direkt till folket.
Roligt nog utger de sig för att de har hittat en algoritm för hur man kan TJÄNA på den globala finanskrisen. Vilka de
till en väldigt stor del var med om att skapa från första början. Magstarkt är det minsta man kan säga. De fortsätter med
att säga att deras algoritm har tjänat över 100 miljoner euro till deras (Goldman Sachs) grupp.
- 2 och en halv minut in börjar de faktiskt vidröra vid någonting som liknar vad som är ute efter: "Min chockerande upptäcks
är att du kan föra över 1000 euro om dagen direkt till ditt egna bankkonto, och det finns INGENTING någon kan göra någonting
åt det." Jag förstår inte vad som är chockerande med upptäckten att man kan föra över pengar till sitt egna bankkonto.
Oavsett hur mycket eller lite. Och föra över ifrån vem? Menar de att 1000 euro om dagen är gränsen innan Internal Revenue Service (IRS)
granskar överföringen? Alla över 10 år borde veta att banken har en funktion där man kan föra över pengar från ett konto till ett annat,
förutsatt att du står som ägare eller förvaltare på kontot som pengarna överförs ifrån. De fortsätter med att säga att det är
“100% lagtigt” och känner sig även tvungna att tillägga att det även är “etiskt”. Hmmmmm. Samt att det inte har någonting att göra
med Forex, Affiliemarknadsföring, MLM, “Robotar” (vilket är konstigt för att deras guldgruva verkar vara en jävla algoritm) "eller
något annat världelöst SKRÄP som finns där ute".
Jag vet inte vart jag ska börja: att kalla dessa skräp, Forex bank och affiliate marketing vilket är vad som driver blog/vlog
branchen för skräp när det exempelvis affiliate marketing är en stor växande industri som har skapat giganter till superstjärnor som
tjänar pengar på vad ingen kunnat tjäna pengar på i samma utsträckning förut, och en annan är dit man går för att växla mellan Euro till
svenska kronor. Det som de känns som att de ville göra är att smutskasta affiliate marketing och Forex genom att nämna dem i samma
andetag som MLM, vilket är i stort sett pyramidspel.
- Annonsen fortsätter med att säga att "Du har hört nyheterna, du har sett rubrikerna. Som du ser, när marknaden krashar rensas 99.9%
av alla traders bort. POFF. Bara sådär, försvinner alla deras vinster över en natt." Som jag förstår det, så är detta en lögn och
grov översimplifiering av vad en börskrash är. Att säga att traders “filtreras bort” är inte samma sak som vad som egentligen händer: dvs
att aktier minskar i värde så pass att de aktier du hade som var värda, säg 1000 euro, nu kanske är värd 1 euro. Så Goldman Sachs
går med andra ord ut på youtube och sprider misinformation om hur en börskrash ens fungerar, vilka de var instrumentella i att skapa.
De fortsätter att att påstå att lösningen som erbjuds i annonsen är "den riktiga anledningen att de rika blir rikare, och det är den
enda anledningen att jag har ett kontoutdrag som detta (Visar upp konto från Swedbank med 781,382 Euro, där det av någon anledning
står tryckbara knappar med lettiska ord även fast talaren är en svensk som presenterat sig som Johan Bergman) och varför KLOKA personer
de som tar för sig, som du och jag, VI tjänar en förmögenhet.
Så de lägger moralen att man är klok om man tar för sig, samt att det är moraliskt rätt att de rikare blir rika utan att nämna att
för att det ska bli möjligt, kommer de fattigare att fortsätta att bli fattigare. För att det är så en ekonomi fungerar. Det finns en
begränsad mängd resurser. Stay classy Goldman Sachs
- Annonsen säger åt oss att om vi tittar till slutet på videon kommer de att berätta hur du tjänar dina första 1000 euro redan idag.
"Det enda jag ber dig är att glömma allt du lärt dig om trading (som om folk som faller för den här skiten är utbildade i trading,
och om så skulle vara fallet är de nog tvungna att glömma det för att bli offer för Goldman Sachs nya bluff. Men “ha ett öppet sinne”)
- Det har tagit hela 4 minuter av total pandering till olika typer av människor är såna som går på pyramidspel, och försök att förvrida
hur börskrashen gick till och moralisera om att de rikaste förtjänar att vara på den position de är för att de “är kloka och tar för sig”
att ens komma till vilken tjänst som annonseraren faktiskt erbjuder: En tradingplattform som drivs av någon algoritm.
De säger skrattretande nog att “Om du aldrig har tradat förr, eller inte vet vad en “tillgång” är, det behöver du inte” …
- Man skapar alltså ett konto på Goldman Sachs trading plattform som har en programvaran som drivs av en “1k daily profit algorythm”.
Undrar hur den fick det namnet. Allt man behöver göra är att klicka på “På” för att låta programvaran “göra sitt”. Bilden visar ett konto
med 25 Euro på, på en plattform där det finns en av/på knapp man trycker på, så utförs trades med DINA pengar AUTOMATISKT! Johan Bergman
sätter in 250 euro till, och säger att “det inte är så mycket”, för att han vill visa att någon med även en låg budget kan "få sitt
kassaflöde att explodera", vilket anspelar på vilket målgrupp de är uter efter: desperata människor som inte kan någonting om trading,
vilket de inte utbildar en de minsta i, utan går som katten kring het gröt för att ens förklara det grundläggande i ämnet, utan vill bara
ha ens pengar så att deras “algoritm” kan spendera pengarna där Goldman Sachs vill ha dom någonstans.
- "Det tar ungefär 15 minuter för mjukvaran att startas upp och komma igång, så vi behöver bara vänta i 15 minuter för att se resultat
av traden". Det här avsiktliga fördummandet av hur mjukvara fungerar måste ju skrämma bort alla med en någorlunda IT kompetens. Mjukvara
tar inte tid på sig att starta upp och komma igång på 15 minuter, så fort du har klickat på på-knappen så kommer den att börja att
arbeta omedelbart, men kommunikation mellan servrar och all annan kommunikation som krävs är troligtvis vad som tar tid. Men de bryr sig
inte ens om att vara riktigt ärliga här heller, utan väljer hellre en mindre lögn som beskriver mjukvaran som en bilmotor som behöver
stå igång ett tag för att bli varm.
- Traden som Johan Bergman presic gjorde, eller som algoritmen gjorde, vann såklart 15 minuter senare, och han har nu 398 euro istället
för 250 på kontot. Rätta mig om jag har fel, men om du har pengar och investerar i aktier, som du köper, då har du precis förlorat pengar
men vunnit aktier. Du har nu aktier värda samma värde som du hade pengar. Du har i nuläget varken vunnit eller förlorat pengar, och
det har du inte gjort förrän aktien går upp eller ner. Notera att man inte ens får reda på VAD man tradar, bara att man tradar. Aktier?
Fonder? Det står i bilden på programvaran att man köper “Assets”: tillgångar. Vadå för tillgångar? Your guess is as good as mine,
inget förklaras i djup.
Det här är det mest föraktfulla småaktiga sätt jag någonsin sett en stor bank göra för att tjäna pengar hittills.
- "Förresten, du behöver inte oroa dig för att mjukvaran ska sabba dina trades som allt annat skräp där ute (igen omnämner allt motstånd
som skräp. Det förhöjer uppenbarligen värdet på deras produkt) 1k daily profits mjukvara är som en skicklig prickskytt som träffar sitt
mål med en träffsäkerhet på 99.8%. En träffsäkerhet på 99.8% är OERHÖRD" VA? 99.8%?? Otroligt. 99.8% träff på vad? Misslyckas traden
0.2% av gångerna och ingenting händer? Förlorar man en trade 0.2% av gångerna? VAD HÄNDER DE ÖVRIGA 0.2% AV GÅNGERNA? Vad händer om man
förlorar en trade?
- 2 timmmar senare har Johan Bergman ökat sina 250 euro till 618,21 Euro och bilden ser ut såhär:
Notera att han sa att alla trades gjordes inom loppet av 2 timmar, men datumen på tradesen växlar från den 17/12 2015 till den 21/12 2015. Om man lägger märke till beloppet på tradesen så är alla belopp på 25 euro oavsett om han köpt eller sålt någonting. Vid ett tillfälle ska algoritmen ha köpt AUO/JPY assets för 25 euro där Entry rate låg på 7.1850 dollar, och closing rate 7.2850 dollar, och payout ska ha varit 42,750 får man förmoda euro? Med en profit på 71.0000 av någon enhet. Sedan har algoritmen SÅLT samma asset för 25 euro där entry rate för 7.0930 och closing rate 6.9940 och payout var IGEN 42,750 och profiten var återigen 71.0000, sedan ska den ha KÖPT AUO/JPY IGEN för återigen 25 euro, fast nu var entry rate 6.8690 och closing rate var 6.8240 men nu var pay out 00000, men på något vis var profiten 71.0000 även här.
INTE EN SIFFRA STÄMMER med denna bild, och allt är total och ren lögn av MAGNITUD, i en annons av en av de största bankerna i världen. Jag är inte ens halvvägs igenom den 13 minuter 28 sekunder långa annonsen.