Man får tänka att när någe är för bra så är det lurendrejeri… Samtidigt varför vill någon dela me sig någe väldigt lönande?? Jag skulle aldrig göra de…
Du kan faktiskt tjäna bra med pengar på detta. Gör ett vad med din kompis på valfri summa pengar om att detta kommer visa sig vara en scam/ponzi. Garanterad vinst!
Visste inte att man inte fick länka. eller ansågs min länk som marknadsföring eller dyl?
Ska kolla länkarna.
Han visar på sidan den avkastningen han får i “spargrisen” 0,16%/dag. Set andra kommer efter typ 200 dagar eller vad han sa.
Konceptet verkar väl ändå funka? kortfattat, Du lägger pengar i deras pott. Dom lånar ut till 1,25%/dag “vem som nu vill låna för det är oklart än så länge” de tar 0,25% och ger dig tillbaka 1%/dag, efter 200dagar kommer pengarna.
Det vore intressant om nån kunnig kan komma med motargument till att detta är en scam/ osannolikt, eller inte kommer funka.
Det finns inte en chans att detta är legit, så enda anledningen att kika på deras zoomevent vore väl om du vill få dig ett gott skratt. Något säger mig dock att jag ser mer humor i det här än vad du gör.
Det finns dessutom redan en tråd på Flashback om detta, där inte ens begåvningsreserven där verkar gå på denna mina.
Ibland är det tyvärr som så att vissa saker behöver upplevas innan man kan lär sig från dem.
Det här är en story som är lika gammal som gatan.
Det poppar upp kring något som är “hett” just nu (2023: krypto, förr NFT, tokens, certifikat, hft etc),
de får med sig ett antal människor,
de testar och de betalar ut dem pengar när de testar,
de börjar dela med sig till andra “titta det fungerar”, “bry dig inte om andra negativa personer” och man skapar ett “vi och dem”,
nya människor kommer in på grund av FOMO och på rekommendation,
man betalar ut när folk testar det med en mindre summa som man tänker att man lika gärna kan chansa,
sedan sätter folk in mer pengar och därefter kommer “problem” med att ta ut pengar.
Sedan konstateras de att det är en scam, någon “jurist” kommer in och man får betala en gång till för att få hjälp att få ut pengarna och så har man blivit lurad ytterligare en gång.
Börja om från 1.
Been there, done that, got the t-shirt.
Jag stänger snart tråden för att det finns inte så mycket mer att säga.
Lite frågor du bör ställa dig när du gör due diligence
Varför listas ingen fysisk adress alls på hemsidan
Varför listas inte ägandeförhållanden?
Varför listas ingen kontakt till legal office eller liknande
Varför listas inte information om var bolaget är registrerat så man kan kolla om bolaget innehar rättigheter i nämnda land att syssla med kreditförmedling/utlåning/finansiella produkter
Varför har de två enda personerna som listas inte ens företagsmail utan gmail?
Varför hittar man bara första frontnamnet i kontext av just denna site, dvs ingen historik på denna person alls (och andra namnet skrivs upp som en person med 5 års erfarenhet av branchen, samtidigt som han verkar gått ut en högskoleutbildning i Peru förra året och gjort 0 avtryck på webben)