Cykelavdraget är helt meningslöst om man endast cyklar till jobbet, har man över 11 000 kr i utgifter för cykelpendling (köp av cykel räknas inte) så har man antangligen en hel del problem som 350 kr inte kommer att lösa… Har man dock över 11 000 kr i andra reseutgifter så kan man lika gärna slänga in cykelavdraget också. Om jag inte har fel så spelar det ingen roll om man cyklat en dag eller varje dag för att få göra avdraget.
Liknande ämnen du kan gilla
| Ämne | Svar | Visningar | Aktivitet | |
|---|---|---|---|---|
| Har det blivit fult att äga bil? | 150 | 7784 | 27 September 2022 | |
| Milersättning med cykel? | 41 | 4479 | 16 Juni 2025 | |
| Räkna på transportkostnader när man väljer boende | 57 | 3420 | 18 September 2024 | |
| Vad kör du för billigt(?) icke-biligt? | 13 | 1866 | 16 Augusti 2021 | |
| Är en ny elbil bättre för planeten? | 22 | 3210 | 25 Augusti 2021 | |
| Cykla till jobbet starter pack | 26 | 4013 | 30 November 2021 | |
| Smärtgräns för bensinpriset? | 152 | 13771 | 12 Juni 2022 |