Deklaration avdrag för cykel

Cykelavdraget är helt meningslöst om man endast cyklar till jobbet, har man över 11 000 kr i utgifter för cykelpendling (köp av cykel räknas inte) så har man antangligen en hel del problem som 350 kr inte kommer att lösa… Har man dock över 11 000 kr i andra reseutgifter så kan man lika gärna slänga in cykelavdraget också. Om jag inte har fel så spelar det ingen roll om man cyklat en dag eller varje dag för att få göra avdraget.