Det nya introt till avsnitten känns krystat

Intressant avsnitt! Det känns bra att Jan ser lite mer med tillförsikt på pensionen och inte bara oroar sig för 40-40-40-blåsningen :sweat_smile:

Dock!

Jag gillar att Caroline får ta mer plats sedan en tid tillbaka, att ni delar på jingeln osv. Däremot stör jag mig på det inledande ”I dagens avsnitt:”, typ som innan en nyhetssändning. Det känns inte alls naturligt utan ganska krystat.

Jag stör mig också lite på när man säger hej då och ”hoppas vi ses i forumet!” innan man släpper på gästen. Har märkt att man brukar göra så även i andra poddar dock. Jag tycker att det hade varit trevligare att ha en kort avslutning efter gästen, kanske ”Ja, det var vår gäst Namn Namnsson. De här tre sakerna tar jag med mig från dagens samtal, vad tar ni med er? Diskutera gärna i forumet! Hej svejs!” Behöver egentligen bara vara att man flyttar en minut från introt till ett outro, inte mer än så.

Det var dagens oombedda feedback! Jag tycker mycket om er podd och allt ni gör så ta det inte för hårt bara!

3 gillningar

Jättebra! :slight_smile:

Hmm… intressant. Det var ett sätt att få ner introt och ge det viktigaste först. Har ju fått kritik för de långa introna. Vad kan vi göra bättre?

1 gillning

Jag tycker att introsammanfattningarna i sig är bra. Dock blir det lite väl mycket med först reklam, sedan den strukturerade sammanfattningen, sedan jingeln, sedan försnacket (som är en slags längre sammanfattning) och sedan introduktionen av gästen när väl intervjun startar. Bara under denna period så har ofta vissa saker upprepats tre gånger, exempelvis vem gästen är.

Alla har olika preferenser, men för min del så skulle jag nog föredra: strukturerad sammanfattning —-> jingel —-> intervju —-> outro om det finns behov för det. Många gånger brukar jag bara spola fram till själva intervjun börjar snarare än att lyssna igenom allt material innan.

Om du sedan skulle komma på någonting viktigt som absolut behöver läggas till eller förtydligas så går det att lägga in detta som en liten voice over. Har hört en del poddar som gör så där det kommer in en liten röst som säger typ: ”Hej! Tobias i klippningen här. Vi pratar naturligtvis om måndagar här och inte tisdagar” och jag tycker att det fungerar bra.

3 gillningar

Om man vill behålla nyhetsrubrikerna kan man nog göra det men det borde då vara en person som läser dem i sin helhet. Ni kan ta varannat avsnitt. Det blir lite hoppigt när ni gör så snabba växlingar mellan varandra

2 gillningar

Det är bra att intron numera är ganska korta, de kunde dra ut till 10 minuter eller mer tidigare.

1 gillning

Jag tycker faktiskt att detta underlättar att separera punkterna från varandra. Det blir som en väldigt tydlig, verbal punktlista.

Well, det senaste var över åtta minuter, varpå Jan säger: ”Jag tycker inte vi behöver göra det svårare än så” :melting_face:

1 gillning

:see_no_evil: jobbar på det. :heart:

1 gillning

Måste hålla med TS. :see_no_evil:

Det är lite samma feedback jag gav innan ni ändrade, introt med bildspelet känns lite stressigt (för mig), det känns lite hoppigt att ni byter kamera/tal varannan mening och jag saknar faktiskt de gamla introt som var mer som ett samtal mellan er än en nyhetsrapport.

Kärnan i avsnitten är fortfarande jättebra, men början skaver lite, i alla fall för mig.

Har ni fått feedback från fler om vad de tycker? Om ni är 100% nöjda, så kör på, men ville ge lite inblick i hur jag tänker.

2 gillningar

Jag gillar det nya introt :slight_smile: tycker man får till sig mycket av guldkornen från avsnitten och så tycker jag det är trevligt att ni varierar mellan dig och Caroline. Trevligt med lite förnyelse :slight_smile:

3 gillningar

Tror man vill göra det bra för alla. Men det blir aldrig bra för alla, oavsett vad man gör.

Sen tar vi till oss information på olika sätt. Vissa behöver text, andra bilder någon annan vill ha video och en annan grupp vill endast ha ljud.

Själv har jag tyvärr inte tiden att sitta framför Youtube och kolla på videon, utan jag lyssnar via podcasts i bilen.

Få till detta med käcka intron som passar både video och poddar etc är riktigt svårt.

Så jag har ingen direkt fokus på hur det läggs fram längre utan tar till mig informationen och kanske ler lite då och då baserat på vad som sägs eller hur det sägs.

Jag är nöjd som det är

2 gillningar

Nej precis, av trådens respondenter verkar det vara typ 50/50 om man gillar nuvarande eller inte :smiley: Så man kanske inte heller borde ändra tillbaka till gamla introt bara för att jag och Melwa tycker det :wink:

2 gillningar

Då var det kanske i underkant när jag sa att de kunde dra ut till +10min :wink: Det kanske var närmre 20min ibland.

2 gillningar