Dining by Amex? Liknande?

Tittade på kreditkort och såg att det ingår 6 restaurangbesök/år om man skaffar ett Amex Platinum för 650kr/månad.
Tittat på resten av förmånerna och konstaterat att jag är för tråkig för att ha större nytta av det mesta. Reser för sällan och hyr inte bil särskilt ofta.
Enda jag fastnade för var just “dining by Amex” och tyckte det lät kul. Nu har man så klart möjligheten att ta 1300 varannan månad och ta med någon ut och käka helt enkelt. Undrar dock om det finns något liknande utan att man skaffar Amexkort som jag inte känner något större behov av.
Eller andra event man kan abonnera på. Förvirrad fråga, men hoppas det framgår vad jag är ute efter.

Abundo är inte precis samma grej men event är ju vad det handlar om.

1 gillning

baserat på vad du skriver verkar du inte så sugen på att äta ute i överhuvudtaget? Förstår inte vad du är ute efter, någon som låter dig äta ännu mer gratis?

• Årskort på operan eller teater i närheten.
  • Biopasset
1 gillning

Jag är intresserad av att äta ute. Det jag egentligen frågar efter skulle vara någon form av abonnemangstjänst på restaurangbesök. Möjligen även andra event.
Det jag inte har någon större nytta av är loungeaccess och bättre deal på att hyra bil.

Känns som att det är bättre att du betalar för dina restaurangbesök när du äter ute.

Amex Platinum är bra om du reser mycket även om Dining by Amex I bästa falla kan betala årsavgiften.

Det är givetvis ett alternativ. Tyckte bara det var kul med abonnemangsform och att någon annan väljer restauranger.
Det ska ju rätt mycket till att gå plus om jag bara är intresserad av diningtjänsten istället för att lägga 7800 till per år på restaurangbesök.