Diskussion av marknadsföringsplan för nystartat klädesvarumärke

Nickar även jag och tillägger att det idag även finns ett fokus på själva materialet. Bambu, kammad bomull, ekologiskt osv… Till och med Ikea kränger sängkläder med den där extra mjuka känslan. Viktigt att eventuella tryck håller i tvättmaskin längre än liknande plagg hos Threadless, H&M, Zara osv för ett nytt märke. Vi svenskar sticker faktiskt ut i internationella undersökningar på hur ofta vi tvättar plagg om jag inte minns fel. Så vi tenderar att slita ut kläder i onödan på det sättet. En avstickare men inte helt orelevant ändå. Jobbar man med influensers så kan det gå snabbt upp och ännu snabbare ned.

Jag hade nog faktiskt börjat med att bära kläderna själv och, som TS skriver, skeppat till kamrater i början. För att få en känsla för material, passform, tryck.

Starta egna kanaler på sociala medier där kunderna finns är ju en öppen dörr också.

1 gillning