Intressant text och bra information. Tyvärr tror jag att du flyger farligt nära solen. Jag tror inte Konsumentverket etc uppskattar din information om "vi får betalt för andra inlägg, men detta superinlägg skriver vi gratis och frivilligt".
Jag är långt från expert, men om en person regelbundet får betalt för att göra intervjuer i en podd och artiklar på en blogg, skapas en ekonomisk koppling. Man måste se till helheten hur affärsrelationen ser ut. Att du dessutom har reklamlänkar, även om de är tydligt märkta och påpekar att de betalar mindre än andra aktörer hjälper inte heller gissar jag på.
Hur ska du göra då? För att se till helheten, skippa att säga att du skriver det gratis utan att bli tillsagd. För det spelar ingen roll, man ser till helheten att du öppet rekommenderar företaget helhjärtat, upprepat bjuder in till intervjuer och diskussioner så att de får synas på Sveriges största ekonomiforum samt inkluderar reklamlänkar. Inled istället med att ni gillar och använder Lysa, har ett pågående samarbete där du får ersättning för att de ska få synas på din blogg.
Det är mina 10 öre. Kanske har jag fel och du konsulterat en jurist med kunskap inom området om just detta?