Dnb Global indeks aktivitet

Har ni andra som sparar i DNB Global indeks också märkt att allt tar otroligt mycket längre tid, både uppdatering och till att köp går igenom. Jämfört med andra fonder så uppdateras de dagligen och köpordrarna går igenom inom 1-2 dagar.

1 gillning

Dnb har annorlunda uppdateringstider, dvs deras NAV priser ställs in när Amerikanska marknaden har stängts tror jag, medans andra ställs in när Stockholms börsen stänger.
Deras köp och sälj påminner om Avanza global, men deras NAV kurs uppdateras dagligen.

Jag tycker också den uppdateras alldeles för långsamt. Så här ser det ut på min ISK tisdag 21/5 kl 10:38

image

Tänkte på det för första gången igår. Kan det ha med 17 maj att göra, att det var en extra helgdag i fredags?

1 gillning

Precis norska börsen stängd i fredags inget att gå i gång på så att säga.

Även om den är något segare än t ex Avanza Global.

Hur ofta uppdateras innehaven? Inte kul att det är flera månader efter på Avanza

Var ju stängd igår med så att det … :wink:

1 gillning

Då får vi snällt vänta på nytt NAV :+1:

1 gillning

Ligger man utanför marknaden den där dagen det tar för köpen att göras? Är inte det ett argument för LF global där affärsdagen för köp är samma dag?

Fonden ligger inte utanför markanden för att man gör ett köp. Du får affärsdagspriset (som @asdf skriver ovan) +/- utveckling efter det att köpet genomförts :slight_smile:

Inte fonden, men ens egna pengar ligger utanför marknaden en dag längre än för tex LF Global.

Sen är det fondnörderi på djup nivå, påverkar inte mycket på lång sikt.

Enig. Fast nu är det ju många fonder (t:ex Avanza Global för att ta en populär fond) där affärsdag inte är samma dag heller. Som ni både skriver är det “splitting hairs” i skillnad i det långa loppet.