Någon som har koll på om dollar alltid går dåligt under recession i USA?
Om det nu är en “no-brainer” att vikta över till långa räntor (är det så?) så kanske mycket av den avkastningen äts upp av svagare dollar framöver?
Dollarn har gått ner i värde nästan varje år sedan guldmyntfoten avskaffades oavsett om det varit recession eller ej: United States Inflation Rate
Tackar.
Har nedgångarna förstärkts i tider av recession?
Tvärtom, skulle jag säga – det är ju väl bekant att stagflationen var en överraskning när den kom. Den stora depressionen var ett av få tillfällen med rejäl dollaruppgång.
Så att välja att inte investera i långa räntor framgent pga dollar är ett svagt/osäkert argument?
Jag försöker alltid ha de flesta av mina ränte exponeringar i samma valuta som jag har (framtida) kostnader i. Vad är syftet med räntorna ?
Den enda anledningen att sitta på USD eller GBP räntor (om man inte bor i US eller UK) är väl deras högre yield curves. Nackdelen är då just valutarisk, den är svår att förutspå
Det är möjligt att man kan argumentera för att ha USD på långa räntor för att den aktierisk man vill diversifiera är mestadels i USD. Är det så du tänker?