Dollarutveckling under recession?

Någon som har koll på om dollar alltid går dåligt under recession i USA?
Om det nu är en “no-brainer” att vikta över till långa räntor (är det så?) så kanske mycket av den avkastningen äts upp av svagare dollar framöver?

Dollarn har gått ner i värde nästan varje år sedan guldmyntfoten avskaffades oavsett om det varit recession eller ej: United States Inflation Rate

Tackar.
Har nedgångarna förstärkts i tider av recession?

Tvärtom, skulle jag säga – det är ju väl bekant att stagflationen var en överraskning när den kom. Den stora depressionen var ett av få tillfällen med rejäl dollaruppgång.

Så att välja att inte investera i långa räntor framgent pga dollar är ett svagt/osäkert argument?

Jag försöker alltid ha de flesta av mina ränte exponeringar i samma valuta som jag har (framtida) kostnader i. Vad är syftet med räntorna ?

Den enda anledningen att sitta på USD eller GBP räntor (om man inte bor i US eller UK) är väl deras högre yield curves. Nackdelen är då just valutarisk, den är svår att förutspå :nerd_face: Det är möjligt att man kan argumentera för att ha USD på långa räntor för att den aktierisk man vill diversifiera är mestadels i USD. Är det så du tänker?