Drömportfölj Di:s Aktiespel

Har tappat ca 100 placeringar under dagen :slight_smile:

Haha det går inte så bra för mig. Typ ±0

1 gillning

Jag är inte jättelångt från rank 100 av drygt 17000 nu.
Har köpt in mig med lite riktiga pengar nu också :grimacing:

Ledarportföljen har haft detta innehav ett tag nu. Nån som har en aning om vilken metod som leder fram till dessa aktieval?

Svårigheten med aktier på kort sikt.
Storskogen +63% senare 30 dagarna :joy::+1:

PS: Hade hoppat på DIs gimmick om det handlade om aktier på 10 års sikt. Just sayin, ingen borde uppmans att köpa aktier på så kort sikt som DI vill.

3 gillningar

Man skulle köpt i början av året istället eller för 1 årsedan :wink: .
En vacker dag när jag vaknar och vill köpa aktier igen kommer jag köpa Investor,Industrivärden,Lundberg och Kinnevik utan att bry mig om framtiden långsiktigt :person_tipping_hand:. Allt annat på myndre listor skulle jag inte ens ta med tång :face_with_hand_over_mouth: . Men så länge det finns gratis indexfond som Nordnet indexfond Sverige finns det ingen anlädning köpa rena Svenska aktier :ok_hand: . Eller Plus Allabolag Sverige index :melting_face: . Nu tar vi helgen i lugn och ro :heart_eyes: .

1 gillning

Jag slutade runt plats 700 av drygt 17K, och 1.450.000 SEK. Hur gick det för er?

Lite surt då jag var i topp 100 ett tag och uppe i drygt 1,7 miljoner. Men samtidigt väldigt nöjd och förvånad då jag har väldigt lite kunskap och tålamod med aktier.

Såg inte ut att gå så bra för Di:s egna analytiker?

Näe jag tröttnade rätt snabbt - landade upp 8 % - så tror global indexfond och lysa är utmärkt för mina investeringar framgent :sweat_smile:

1 gillning