Ej möjligt att köpa DNB fonder på Nordnet

Jag får ett felmeddelande när jag ska köpa DNBs indexfonder global och emerging markets någon annan som har samma problem och vet vad det beror på? Nordnets support är stängd, därav att jag ställer frågan här.

Jag fick ett meddelande från Avanza i går:

Hej

DNB gör en konvertering av de norska fonderna, och handeln är därför stängd idag och även på måndag, då vi kommer boka om ert innehav.

Mer info finns i bifogat.

Med vänliga hälsningar

Avanza

1 gillning

Fortfarande samma fel och nordnet vet inte varför. Någon som vet något?

Nu ska det funka.

1 gillning

För dålig historik, köper inte den.

:wink:

Vilken historik? :grin: Den har exakt samma historik och innehav som Dnb Global indeks A. Det blir bara en annan hink andelsklass S i Sek. Då klassas den som nystartad fond från 20221209. Då finns det automatisk ingen historik . Allt annat exakt samma som vanligt föruttom valutan som räknas i Sek och det gillar vi och blir billigare för oss i Sverige. :grin: . Är du med @Aen ? :thinking::person_tipping_hand:. Dnb Global indeks har följt global index untmärkt sedan start och nu blir det ännu bättre när den räknas direkt i sek. :+1:. Det behövs knappast någon historik för indexfonder då de följer ändå sitt index ganska bra och viktigaste av allt i detta fallet är förvaltnings avg.

4 gillningar

Blir den billigare än LF global nu? :blush:

1 gillning

Du som är så bra på smajlies missade min gömda? :wink:

Ja, historiken är inte så viktig utan avgiften är viktigast, kan man anse.

Jag är lite fundersam om den kan vara lika billig som tidigare ens, tänker att de hade ett sådant stort kapital i NOK som de kunde köpa dollar med och få ned transaktionsavgifterna. Men det kan ju ta ut varandra. Då de har sänkt förvaltningsavgiften tidigare, kanske de sänker med 1 baspunkt eller två och blir billigast på den svenska marknaden?

1 gillning

Oj förlåt hehe. Missar saker ibland. Jag har den fonden 100% i alla Isk senaste 2 veckor :grin::joy: . Men det kan ändras snabbt i portföljen vem vet :wink::joy:!

2 gillningar