Ekonomihumor - memes och annat

Kanske OT men ändå. Idag kom jag på ett nytt uttryck istället för DINK som en släkting till mig är så nöjd med att vara och verkar tycka synd om mig som ensamstående småbarnsmamma. Detta efter att återigen kännt mig väldigt nöjd att vara singel efter att jag gjort misstaget att läsa lite på Flashback.

DINS - double income, no spouse

Ett nytt alternativ till FIRE. Insåg att jag under förra årets toppbörsår tjänade lika mycket på mitt jobb som på börsen. Alltså var jag, tillfälligt kan ju bli åt andra hållet på börsen i år, DINS! :smile:

14 gillningar

Blir detta år riktigt dåligt och börsnedgången motsvarar arbetsinkomsten får jag börja kalla mig ZINS istället (Zero income).

2 gillningar

Jag var nog TINS förra året. :sweat_smile::+1:

2 gillningar

image

22 gillningar

3 gillningar

Perfekt, då är jag och min respektive enl. denna nya definition QINK - Quadruple Income, No Kids.

1 gillning

Qinky! :crazy_face:

1 gillning

10 gillningar

Stockholmsbörsen har rusat sedan nyheten om att panten höjs till 2kr. Visste inte att det skulle gynna näringslivet så mycket. :upside_down_face:

9 gillningar

14 gillningar

:rofl:

7 gillningar

Här har ni en hit som ni kan nynna på när ni sitter och ska köpa era tråkiga statspapper.

Funkar lika bra om ni följer @janbolmeson och hans RT-portfölj eller om ni sitter och glor i @zino’s allväderstråd. Aldrig har det varit mer muntert med obligationer!

11 gillningar

3 gillningar

Fattigt i januari

PS påstår ej att marknaden dippar utan såg en kul meme bara och januari kallas ibland fattigaste månaden så tyckte det kanske kunde vara kul.

12 gillningar

Ingen krigskassa här heller att ta utav :joy: Helt enligt plan dock.

1 gillning

11 gillningar

Vid nästa stora dipp eller krasch gör så :point_up_2::point_up:

10 gillningar

Lön före skatt – lön efter skatt.

8 gillningar

Hittad här.

12 gillningar