Ekonomihumor - memes och annat

Är det för att det är tabu att prata om eller för att folk/man/vi/de har dålig koll? Men då och då dyker det upp en del rolig humor online som är kopplat till ekonomi och inte sällan innehåller en del sanningar. Jag tänker att det kunde vara på sin plats med en tråd om och kring memes och annan ekonomihumor på nätet.

Den här såg jag nyss i mitt instagramflöde:

Det är ju roligt för att det är sant. Det är mindre kul om man agerat så… oavsett vem i texten man är. :slight_smile:

34 gillningar

Tyckte denna är talande och passar precis i bloggens ande. Såklart finns det en hel del skickliga människor också för att inte hamna i den där diskussionen… haha

Dilbert

32 gillningar

Tog mig friheten att göra lite egna memes om Rika tillsammans. Hoppas det uppskattas. :slightly_smiling_face:

31 gillningar

26 gillningar

48 gillningar

@Guldfeber IRL:

11 gillningar

34 gillningar

En av mina favoriter nedan:

…och klassikern som jag inte hoppas någon har missat:

6e9dg3v473yx

28 gillningar

Hög igenkänningsfaktor! :laughing:

33 gillningar
10 gillningar

Älskar xkcd! :heart: Länge sedan jag grottade ner mig där. Tack för påminnelsen.

2 gillningar

För kontext så är den gjord 2008 och kraschen har just hänt.

Clarke and Dawe har en hel serie med just ekonomihumor men denna är en av mina favoriter.

25 gillningar

image

5 gillningar

Sorry, missade denna engelska versionen som du la in här :crazy_face:

Haha… din är för dem som tycker om home bias. :slight_smile:

3 gillningar

Tungt viktad mot hemmamarknaden. :rofl:

from Imgflip Meme Generator

10 gillningar

Eller jag när ETHEREUM XBT var nere på 150……

1 gillning

12 gillningar

Var tvungen att göra en meme efter senaste pod-avsnittet om investmentbolag.

Kommer väl bli bannad för alltid från forumet nu, men denna meme är gjord med stor kärlek till både @janbolmeson och @Daniel_Nilsson :kissing_heart:

20 gillningar