RikaTillsammans isberget | De olika nivåerna för sparande baserat på intresse och kompetens 😂

Har den senaste veckan grottat ner mig i allt vad gäller rikatilsammans forum. Rekommendationer om sparande, investerande m.m.

Jag känner att det är ett stort isberg som på ytan känns ganska enkelt men blir större och större ju mer man läser, så här visualiserar jag det än så länge:

Hur skulle ni sätta ut alla olika delar av rikatillsammans och vad har jag missat? :slight_smile:

6 gillningar

Krypto
Momentumstrategier (kolla Pellepennans trådar och inlägg)
Certifikat, warranter, optioner
Valutahandel/trading
Prepping

3 gillningar

Nivå 7: Momentumstrategier
Nivå 8: :deer:-emojin

5 gillningar

Läsa 10000 inlägg i tråden om boprisfallet.

10 gillningar

…eller skrämskott! :gun:
Ett ord som jag före den tråden aldrig bekantat mig med :smile:

2 gillningar

@Zino och hans Bermudatriangel som snurrade upp mig på läktaren med en annalkande migrän! :joy:

2 gillningar

Det är egentligen inget isberg. Det är en hel ö under vattnet som sticker upp ur den bråddjupa oceanen och når precis över ytan med ett ”enkelt & lätt” plakat på toppen. En del säger att hela jorden egentligen bara är en utväxt på ön :joy:

3 gillningar

Nivå 8: Seriositeten i chatten

6 gillningar

Glöm inte att alla FIRE- Förespråkare är lata och hellre bör köpa en Rolex för att imponera på omgivningen.

Man ska vara seriös.

9 gillningar

Nivå 8.5 måste ju vara kollografen? :cherry_blossom:

Nivå 10 är fossilsmurfarna! :wink:

3 gillningar

Kan någon definiera ren/rådjur-emojin? :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Började som ett skämt ett rådjur / deer som tecken för att säga ”oh dear”. Rätt mycket insider på den :joy:

2 gillningar

Finns två trådar på ämnet! :yum:

2 gillningar
  1. Small Cap Value Faktorn
2 gillningar

7: Crypto
8: Storskogen

2 gillningar

Har inte hittat dit ännu, det får kanske bli nästa aveny

1 gillning

Hittade trådarna, utförlig förklaring där av Melwa!

4 gillningar

Ett extremt insider skämt på RT, gissar att det bara är de som hänger här ofta som förstår det. :deer:

Men funkar ofta ovanligt bra som ikonsvar på vissa kommentarer. :wink:

4 gillningar

Försökte kolla upp denna men det verkar som att Jan tog bort den, spännande.

Finns det någon summering av Storskogen-lore?

1 gillning

Det var många som köpte aktier i storskogen, storskogen gick dåligt och folk förlorade pengar.

Precis som med många andra enskilda aktier :slight_smile:

Många fick nog känslan att det skulle vara en mer säker investering, och att Storskogen målades upp som ett bra bet (Trots att Jan i tråden inte gjorde en formell rekommendering vill jag minnas, utan uppmuntrade till breda och billiga indexfonder).

Det är i alla fall min bild av vad som hände :slight_smile: Jag var inte aktiv i den tråden.

6 gillningar