Emojisarnas vertikala aligment är konstig

Har det hänt något med emojisarnas vertikala placering? De är mycket lägre än texten nu, och jag tror inte det varit så innan?

Demo:

:grinning_face_with_smiling_eyes: o :grinning_face_with_smiling_eyes: o :grinning_face_with_smiling_eyes: o :grinning_face_with_smiling_eyes:

@janbolmeson Har du gjort nåt med css:en det senaste som kan ha påverkat?

Edit: Så här ser det ut i redigeringsmode och i preview på redigering, vilket jag tycker är rätt, så det verkar bara vara när man läser forumet det är snett:

Jag är på senaste iOS på iPhone.:mobile_phone:

Edit 2: Jag ser att i redigeringsmode används iOS egna emojis, men i läsläge ersätts emojisarnas med forumets motsvarande bilder. Kanske orsakar det renderingsskillnaden i de två lägena.

3 gillningar

Hmm… Har inte tänkt på detta. Ska kolla.

Test: hej på mig :slightly_smiling_face:

1 gillning

Kanske de följer börsen? :rofl:

(Sorry, kunde inte låta bli.)

8 gillningar

Kanske mer värt att lägga energin på att lösa hunger i världen eller fred på jorden? :upside_down_face:

2 gillningar

Tror det ska vara fixat nu, eller?

edit: alltså det mindre problemet med css, inte världshunger.

1 gillning

Ser ut att vara fixat! Vad var det för bug? :beetle:

1 gillning

Tror det var i senaste forum-uppdateringen som en CSS-inställning gick från “middle” till “bottom”.

1 gillning

Det jag alltid sagt - IT uppdatering skapar kaos :see_no_evil_monkey::joy:

3 gillningar

Man ska inte underskatta emojis… Enligt Apple är det bästa sättet att få folk att installera säkerhetsuppdateringar. Det är därför alla uppdateringar innehåller nya emojis…

5 gillningar

Du ska se World of Warcraft, sjuka buggar där. Som senaste två veckorna så får de flesta bara en typ av utrustning. När det ska finnas 20+ olika. :rofl:

Lite som om avansa bara skulle sälja globala indexfonder, men andra typer av nördar. Det är lite uppror. :see_no_evil_monkey:

3 gillningar

För mig är det fortfarande inte helt alignat trots:

vertical-align: middle !important;

:upside_down_face:

Det är absolut bättre nu, men de känns ändå någon/ett par pixlar för låga. Vet inte om det var så här innan det gick sönder, dock. Det är tillräckligt nära för att jag kanske inte tänkt på det innan det blev mer fel.

Test :sweat_smile: 123 :green_square: Hej :rocket:

2 gillningar

Hittade en äldre skärmdump, emojisarna har alltid hängt lite lågt. Som det verkar.

2 gillningar

Kanon! Jag letade med, men de enda skrämdumparna jag hittade saknade helt emojis :joy:

:just_hanging:

2 gillningar

Jag har massa, men de flesta skärmdumpar jag tar är av grova regelbrott, så valde en snäll. :see_no_evil_monkey:

2 gillningar

Det är EXTREMT allvarligt med fel på emojisarna, men skulle kanske inte kalla det ett regelbrott.

Ändå HELT OACCEPTABELT!!! :upside_down_face:

2 gillningar

Jag förstår inte själv hur eller varför, men av någon anledning så lindrar denna lilla tråd min närmast konstanta kraftiga ångest litegrann.

Lite som ASMR-videos på YouTube.

Ni vet; folk som viskar, eller skapar ljud med hjälp diverse vardagsföremål, eller drar med en pensel över mikrofonen, i avslappnande syfte.

Tack för dessa oväntade ögonblick av inre frid.
Hoppas att tråden fortsätter.

4 gillningar

Gammal tråd, men kanske lite åt samma håll: Inredningen i studion.... brist på symmetri, suckulenter och krukor | Studio-makeover

2 gillningar