Det blir bara bättre och bättre!!! Väldigt kreativt!
Samma sak har hänt mig denna månad. Hade, som vanligt, lagt in fakturan för betalning på förfallodagen men Komplett har registrerat den som betalad en dag efter.
Mycket märkligt då det alltid tidigare fungerat med att inbetalningen registrerats hos Komplett på samma dag som den betalats av min bank.
Jag kommer anmäla detta. De fick visst in pengarna den 27e men registrerade det inte förrän den 28e.
Och jag klipper kortet idag. Tack och hej.
Klippte mitt för länge den. Kundservicen är obefintlig och efter att bonusen försvann fanns det ingen anledning att behålla det.
Samma här! Och tycker de är så usla att det är lite roligt att läsa att de förlorar mer kunder nu 
Tack för att ni gjorde mig uppmärksam på detta. Exakt samma har drabbat mig. Förfallodatum på fakturan var 27 september. Fakturan betalades den 27:e. Komplett bokför betalningen den 28:e och smackar på ränta. Skojare.
Vilken är rätt myndighet att vända sig till?
Förmodligen kommer vi ingenstans med detta, det är väl konsumentverket man får kontakta antar jag.
Komplett har en liten disclaimer under /kontakta-oss på hemsidan:
“Observera att inbetalningar och eventuella överföringar som har gjorts under helgdagar kan dröja lite längre än vanligt med att bli registrerade.”
Så det KAN ju hända att de har lagen på sin sida där, men jag vet inte.
Detta skulle man ju isf meddelat INNAN helgen så att man får tid på sig att överföra pengar och betala räkningen innan lönen kommer haha men då faller liksom hela idén med kreditkort.
Jag har varit i kontakt med min bank tidigare ang exakt när en transaktion sker, men fick ett lite svävande svar såklart.
Hej, Vilken tid görs betalningar från mitt konto som jag lägger in i förväg?
Säg att jag i normalfallet får min lön kl 00.00 den 25e, kan jag då lägga en betalningsorder (i förväg) på den 25e på en faktura eller måste jag lägga betalningen den 26e?
Och om betalningen studsar, när görs ett nytt försök och hur många gånger försöker ni dra pengarna? Och vad händer om det inte finns tillräckligt med täckning på kontot vid det tillfälle som dragningen görs?
Mvh
Hej!
Vad bra att du hör av dig till oss vid frågor.
Du har möjligheten att lägga upp framtida betalningar i din internetbank som sedan dras ifrån ditt konto den dagen som du valt att pengarna ska dras på.
Om det inte finns pengar på kontot när betalningen ska dras till exempel en räkning, så har man vanligtvis 5 sökdagar om det inte finns täckning på kontot.
MVH
När jag programmerar en framtida betalning/ny betalning på tex swedbank står det klart och tydligt "Pengarna når mottagaren" där man väljer datum.
Pengarna som gick ut till komplett från mitt bankkonto har både transaktionsdatum och bokföringsdatum den 27e i min bank.
Jag betalade även min faktura till telekombolaget Hallon på samma sätt, dvs genom att ange en framtida betalning i förväg.
Jag har fått mail från Hallon Mon 9/27/2021 9:53 AM
Tack för din betalning.
Betalning mottagen:
27 september 2021
Så det är BULLSHIT, haha, att komplett inte har fått några pengar på utsatt tid.
Men ah jag tänker, är det lönt att kriga, bättre att rösta med fötterna och lämna bolaget direkt istället?
MEN är det företaget som har gjort fel och att vi kan bevisa att de fick in pengarna den 27e så har vi ett case ju.
Som individ kommer man ingenvart, men är det ett systematiskt medvetet fel får man anmäla i grupp.
Men jag tog tyvärr ingen print den 27e hos komplett men jag såg de facto att den var registrerad i appen för jag kollade direkt när jag fick mailet från Hallon.
Minns inte om posten var “skuggad” eller så att säga “under process” men nu när allt är bokfört så står både transaktionsdatum och bokföringsdatum den 28e vilket är ren bullshit eftersom transaktionen skedde den 27e.
Det var en jävla miss att jag inte printade det.
Kanske man ska göra en set up inför nästa gång ett sånt här tillfälle sker så man får bevis?
Nästa tillfälle verkar vara den 25e december som är en lördag.
Men frågan är om det är värt att få en till räntesmäll bara för att kunna sätta dit dem? hahah
Jag har alltid satt betaldatum hos min bank = förfallodatum hos Komplett. Givetvis under förutsättning att detta datum varit en bankdag. Annars till föregående bankdag. Har aldrig varit problem, Komplett har bokfört betalningen på betaldatum hos min bank.
MEN nu i september har Komplett satt betaldatum en dag senare! Åtgärdar de inte detta självmant efter att jag nu mailat kommer jag klippa kortet.
Tack för redogörelsen dr.chicago.
Jag har nu också mailat Komplett och reklamerat den påkförda räntan.
Samma här, känns riktigt girigt om det är så att dom ändrat sin hantering! ![]()
Precis samma för mig och många andra i september - bokförd måndag 27e hos banken, kom dagen efter till komplett ’enligt dem’
Skumt.
Vet inte om / hur man bäst klaga på dem som grupp förutom att sprida missnöje via Trustpilot, forum, sociala media…
Var någonstans ser ni bokfört betaldatum och ränta? I transaktionerna?
Edit: Insåg att jag inte har detta problemet då jag alltid betalar fakturan direkt när den kommer för att undvika en rullande ‘credit card float’.
Beroende på bank om man logga in och trycka på en transaktion brukar man ser det där!
En liten uppdatering.
Jag var i kontakt med kompletts kundtjänst idag, fick prata med en jättetrevlig kvinna.
Hon sa att det är dem som har gjort fel och kommer betala tillbaka pengarna.
Så det var goda nyheter.
Alla kan göra fel så det får man kanske ha lite överseende med, jag hoppas det var ett ärligt misstag och att de återbetalar även de som inte ringer och påpekar det dock.
Eftersom jag klagat tidigare i tråden, ska även jag komma med en uppdatering.
Har fått mail från Komplett om att krediträntan var felaktigt påförd pga försening i deras system och att den kommer att krediteras.
Jag för alltid över pengar (oftast samma dag) efter att jag har betalat med Komplett, så några överraskningar blir det inte. Tycker att det är ett bra kort, men det kan ju bero på att det aldrig har krånglat hitintills. Köpte en ny iPhone 13 Pro hos Komplett och fick 500 sek i bonus (4%).
Well I’m blown away!
Kan bekräfta också att Komplett har gjort en återbetalning till mig!!
Förhoppningsvis ett resultat av många arga samtal!!
Vilken resultat!!
Detsamma här. Pengarna är nu återbetalda! Enbart ett ifrågasättande mail från min sida. Arga samtal försöker jag undvika, eller åtminstone spara till nödvändiga tillfällen. Alla ska få en fair chans att rätta till begångna fel. Även banker 
Korrigerat även för mig!
Sedan några månader tillbaka får jag “medges ej” någon gång ibland. Magkänslan säger att det blir “medges ej” istället för “Vänligen använd chip” när jag blippat för många gånger i rad eller försöker blippa ett belopp som är för högt.
Jag har varit i kontakt med kundservice som säger att de kan tänka sig att skicka ut ett nytt kort ifall problemet uppstår ofta och i olika terminaler hos olika aktörer.
Det inträffar absolut i olika affärer, men jag har svårt att se att ett nytt kort ska hjälpa då detta problem fortsatt sedan jag fått byta kort pga utgånget giltighetsdatum på det förra.
Någon annan som upplever samma sak? Överväger att byta kort pga detta, rätt drygt att få “medges ej” någon gång i veckan…