och nu behöver jag hjälp med en sak i exel
jag har en lista med fonder där jag fick hjälp med en omsats som sa om värdet stiger över 10 då blir det starkt köp nu vill ja ha en lista som plockar ut alla som är starkt köp har prövat leta upp och provat passa säkert gör jag fel hopps någon kan hjälpa mig
Klicka i så att kolumnradens header är markerad sen, högst upp till höger finns det en knapp som heter sort & filter och välja filter. Nu ska om du gjort rätt, se små pilar på kolumnernas första rad. Tryck på pilen på kolumnen för köpstatus och välj “starkt köp”
jag vill ta alla som har starkt köp till en egen lista för den första listan måste se ut som den gör för den är länkad så att den får aktuell kurs på rätt ställe
Kan också tillägga att använda Google och söka på det specifika problem som du har brukar så gott som alltid fungera. Sannolikt har någon annan haft samma eller snarlikt problem tidigare.
Det du behöver är en filterfunktion. Googla “=FILTER()” så kan du läsa om hur den fungerar. Den gör exakt det du beskriver. I ditt fall vill du ju filtrera tabellen efter den 5:e kolumnen, och om den är över 10 så skall hela raden visas i en separat tabell, eller hur? Isåfall blir koden typ =Filter(A1:E20; E1:E20>9). Då väljer den ut och visar bara de rader i intervallet A1:E20 där värdet i E-kolumnen är över 9, och visar dem.
Sätt koden i en cell till vänster om ursprungstabellen så visas den filtrerade tabellen där.