Få 0.35 BTC (150.000 SEK) om jag bara gör detta

Du får gärna och andra får också. Men den här tråden är skriven av en som håller på att bli blåst till Saturnus omloppsbana. Då tycker jag inte det är läge att rekommendera crypto. Det kan han pilla med senare, om andan faller på. Just nu bör agerandet avstyras.

2 gillningar

Tänk på att det är många högutbildade på det här forumet, vi är otroligt svåra att lura med dessa scams.

Testa istället på familjeliv, reddit eller flashback för högre verkningsgrad, då de som går på dessa scams måste ha väldigt låg intelligens och utbildning, annars fungerar inte företagsidén med att scamma dina landsmän och ta deras pengar på det här kriminella sättet.

Nyfiken på hur du kopplar ihop intelligens och utbildning, samt att man har lättare för att bli lurad om man har lägre utbildning? Allvarlig fundering alltså :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Det är högre sannolikhet att du har hög intelligens om du är utbildad. Stämmer inte 100% men man kan absolut generallisera att det är högre chans att du är intelligent ju högre och mer komplex utbildning du har.

Det är hög sannolikhet att någon som doktorerat i mekatronik är hyfsat intelligent.

Det är hög sannolikhet att gruppen som inte studerat något har högre varians på sin intelligens.

Hoppas jag förklara det rimligt, standardavvikelsen på intelligens går alltså ner ju högre och mer komplex utbildning en grupp har.

Tror säkert inte du menar någonting illa, men det är enligt mig svårt att mäta intelligens och vi har nog inte samma syn här. Men vi går vidare och ska inte kidnappa tråden :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Vi släpper intelligensdiskussionen och fokuserar på trådstarten :slight_smile:

6 gillningar

Förstås. Jag trodde jag rekommenderade ett säkrare förhållningssätt istället - eftersom personen uppenbarligen är inne på ställen som rekommenderar att man handlar med kryptovalutor. Men det har visst inte framgått tydligt nog.

Just det här stället gör inte det. Varken handlar eller rekommenderar. De vill mest ha betalt. :joy:

Det finns ett par cryptoscam dokumentärer på Netflix. Bland annat så nämns det att 80% av alla cryptositer/”företag” är scam.

Har bara läst halva tråden, men påminner inte detta konceptet väldigt mycket om sk “nigeria brev?”

Det här är kanske inte bara bluff, det är 100% garanterat. Jag svär på min mamma garanti bluff etc!
En tumregel du bör ha med dig i framtiden är att om någon vill ge dig pengar och det inte är mamma eller mormor är det en bluff. ALLTID

Moderatorer får gärna ta bort länken från trådskaparens inlägg, det hjälper inte oss samt att sökmotorer kommer hitta hit skiten, o då får vi mer troll hit.

4 gillningar

Jag har tagit bort länkarna i första inlägget.

3 gillningar