Utbetalning av Bitcoin från Blockchain

Hej,

Skulle behöva få fatt i någon som jag kan lufta en tanke med.

Jag har tidigare tradat i ett par oreglerade bolag, Fivoro & TadesPeck. Båda är nerlagda av myndigheterna. Blev kontaktad av Blockchain som berättar att de medel jag investerat i dessa bolag har dessa scammers fortsatt att trada med och vuxit då man använt dom att göra affärer med.
När bolagen stängts ner finns då en massa konton med pengar på och dessa konton måste man hitta ägarna till tydligen. Jag är en av dom som hade ett konto med pengar/crypto på hos dessa traders.

Nu vill de (Blockhain) betala ut dessa (BTC) till min plånbok och jag måste då verifera mig och mina konton visa en koppling till banken mm för att klara en kontroll och för att avfärdas som pengatvättare.

Efter att jag uppgav vart jag hade min blånbok (öppnade en ny på Binance för at vara safe) fick jag mail från Binance att en transaktion var på väg in. För att få in dessa medel måste jag då cirkulera pengar mellan plånbok och konto. Måste cirkulera en viss % av totalbeloppet som jag ska få ut.

Jag kan se BTC datan och transaktionen på Blockchains websida men måste på ngt vis ta reda på om det är korrekt.

Blir jäkligt osäker på om detta är på riktigt. Min fråga, vet någon ngt om dessa saker eller vet ngn man kan ta det med?

//K

Skicka ett meddelande…

På din beskrivning låter det extremt oseriöst och som att du är på väg in i nästa nivå av bedrägeriet som går ut på att stjäla dina pengar.

Men, jag låter nå’n crypto-bro svara, för jag håller mig långt ifrån det där.

5 gillningar

fattar inte vad du menar med detta?
om du menar att de är någon som säger att du måste skicka pengar till dom innan transaktionen kan gå igenom så är de en scam

1 gillning

Nej… jag ska skicka pengar från mitt eget bankonto till min egen plånbok.
Detta för att verifiera att pengarna går till minakonton och därigenom inte sysslar med pengatvätt-

Om jag förstår dig rätt menar du att:

1. du skapade konto på binance
  2. du angav din bitcoin-deposit adress som binance visar till “blockchain”
  3. “blockchain” skapade en transaktion
  4. binance säger att du måste skicka pengar till dom för att transaktionen ska komma in?

Jag skulle kollat 10ggr att jag är inloggad på binance.com och att de handlar om att du ska verifiera ditt konto för att de ska tillåta högre belopp, låter väldigt tveksamt att skicka pengar skulle ingå i denna verifiering innan du ens har tagit emot några bitcoin (en transaktion som inte är bekräftad är inte värt något).
Gör inga uppmaningar som du får per mail, utan logga in på binance och följ instruktioner där för att verifiera dig.

4 gillningar

Låter helt klart som en scam.

Man kan ganska enkelt låtsas vara vem som helst i ett mail.

Håll dig borta. Det är bara scammers som säger att man ska verifiera sig genom att “cirkulera pengar”.

Hej,

Ja jag skapade nytt på Binance.
Nej, de har inte fått min depositadress.
Blockchain skapade transaktionen till Binance.

När jag tänker efter… jag uppgav aldrig för Blockchain att jag hade Binance.!!!
Hur kan de då förbereda en transaktion dit?

Jag har precis mailat med Blockchain om detta. Det har inte kontaktat mig.
OCH, mailadressen mina blockchain kompisar mailar ifrån är inte kopplat till blockchain.
Blockchain har ALLTID, Bolckchain.com eller .org fick jag veta.

Yes. Stänger ner detta nu.

Läxan lärd nu? Skippa så’na här dumheter framöver också och se det som en läropeng. Det suger och hoppet vill gärna återkomma om att det ska lösa sig, men det där slantarna är borta. Tyvärr.

Läxan lärd?

Har inte skickat några pengar så det är lugnt :slight_smile:
Men…släppa det ja :slight_smile:

Jag menade efter tveksamma investeringsplattformar från första början. :slight_smile:

haha… ja ja. Jo dom får vara :slight_smile:

1 gillning

bra svar, för att hålla dig borta

???

Jag kallade inte mig själv crypto-bro, om det var det du menade.

Förstår inte varför folk tycker att krypto är scam hela tiden? Har man dock ingen kunskap så förstår jag att man är rädd för det.

Du har helt och hållet koller på dina pengar själv och väljer själv var och när du ska antingen spara eller investera.

Blockchain kommer dock aldrig kontakta dig, för det är är inget företag. Så för inte över pengar någonstans, skicka dem åtminstone inte någonstans, är de skickade så får du aldrig mer tillbaka dem. Du vet inte till vem du skickar.

1 gillning

Jag tänkte bara kommentera här att en adress är anonym och den kan ligga var som helst. De som ska skicka behöver inte veta hos vem adressen är skapad eller vilken plånbok du väljer att använda. Tekniken funkar inte så.

Allt detta känns dock väldigt mycket som en scam.

Välkommen till forumet först och främst.

Jag tror det blivit något missförstånd här.

Blockchain.com ÄR ett företag:
Blockchain.com - Wikipedia

En blockkedja är också i regel kopplad till en eller flera kryptovalutor. En blockkedja startas således av någon, men för att ta kontrollen över den krävs att man kontrollerar mer än 51% av noderna, och då kan diktera vilka block och transaktioner som skrivs till den.
Det har ju hänt några gånger i historien att det blivit forks eller att man tagit gemensamma beslut om att backa en blockkedja på grund av scams eller fel.

Krypto är ungt och det används frekvent för att försöka lura folk. Jag vet inte hur ofta jag blir uppringd av något automatiskt nummer i Storbritannien som försöker påstå att jag har krypto på ett konto någonstans att hämta ut.

Det är inte konstigt att människor tror att det är scams med andra ord. Att det också används som den betalning vid hackerattacker och på dark web gör inte heller mycket för att ge krypto bättre rykte.

Det handlar inte om okunskap. Krypto har ett problem med en stark association med kriminell aktivitet helt enkelt, men jag kan inte se att det kommer att förändras någon gång snart. Det är en svaghet de har i modellen med att försöka tillhandahålla total anonymitet för användarna.

1 gillning

Hur har det utvecklat sig? Precis samma sak händer för mig…insättning “krävs” av 2% på mitt Bitwala konto.

Utan att veta hur det gick för TS kan jag säga att detta är till 100% en scam.
Ingen delar ut crypto på detta sätt och är endast steg nummer två för att få ut än mer pengar vid scam.
Hur tråkigt det än är att de första pengarna är borta så är de tyvärr borta.

2 gillningar

Välkommen till forumet! :slight_smile:

Betala aldrig in för att få göra uttag.

1 gillning