Revolut BTC-överföring

En person ska föra över en liten bitcoinsumma till mitt Revolutkonto. Jag är nybörjare i Revolut och vet varken ut eller in. Instruktionerna jag fick över mail var ganska diffusa och jag får inte tag på honom:
Jag TROR jag är på rätt väg, men vill ändå dubbelkolla med andra eftersom jag är ett sådant blåbär.

Instr. från honom:
“Klicka på knappen Hubb längst ned på sidan. Sedan väljer du Krypto under “tillgångar”. Du kommer se ett sökfält längre upp, skriv in BTC där och sedan väljer du Bitcoin, Du kommer se skicka ta emot. Välj ta emot och sedan kopierar du den adressen under QR koden. Efter det så mejlar du dem uppgifterna till mig.”

Är det som hamnar i urklippet när jag klickar på den blå knappen det han menar med ‘adressen’/‘uppgifterna’ att jag ska skicka?

Edit: Under knappen ser jag nu ett avsnitt ‘Risk of loss’ - Funds sent from the wrong network cannot be recovered and can lead to a total loss of funds. Do not transfer from other public networks,

Betyder det “Skicka inte över internet”… typ?

1 gillning

Låter lite skumt? Varför får du instruktioner från någon du inte verkar känna så bra över mail om hur du tar emot bitcoin, som du inte längre får tag på :slightly_smiling_face:

Men svaret är ja, detta är adressen han frågar efter.

Med risk of loss menas att om något annat än just bitcoin skickas till adressen (någon annan krypto som råkar ha samma typ av adresser) så åker dessa ner i ett svart hål i cyberrymden

1 gillning

Förlåt, men jag associerar bara till diverse lurendrejerier. Du har väl inte hittat nån som försöker dra nåt gammalt skojeri i stil med att de ska skicka dubbla pengarna tillbaka om du skickar nåt till dem, eller nåt däråt?

Du kan lita på Revolut och du gör helt rätt. Notera dock att Revolut är hårda på granskning, så är det en större summa bitcoins du skall ta emot, så kan du räkna med att bli granskad och du kommer då behöva bevisa bitcoinens ursprung.