Har också blivit lurad av Prospera Group

Fortsätter diskussionen från Handel med Kryptovaluta:

Var så god och fortsätt och berätta något då. Har du råkat ut för dem och på vilket sätt ?

:slight_smile:

2 gillningar

Nog bara ett feltryck. Den där texten kommer automatiskt om man väljer splitta sitt svar till en ny tråd.

Det som blev trådtitel var kanske tänkt som ett kort svar i andra tråden bara?

Prospera Group
Deras plattform såg äkta ut och vinster registrerades nästan dagligen. Jag såg att de inte var godkända av FI, men de hävdade att de arbetade från Schweiz och inte brydde sig om FI. Insatsen var låg ursprungligen, men de ville höja succesivt för att vinsterna skulle bli högre. Jag höjde ett par gånger, men när jag inte ville höja mer, tyckte de att jag lika gärna kunde avsluta kontot och ta ut pengarna.
När jag skulle avsluta krävdes en garantisumma av BlockChain . Jag betalade för sent, så summan lades till mitt konto. När jag krävdes igen på uttagsavgift såg jag konstigheter i mitt hos konto hos Blockchain och avslutade kontakten. Förlorade pengar och känner mig lurad. De är proffs och ger intryck att veta allt om krypto och arbitrage. Tråkigt.

5 gillningar

Den här typen av bedrägerier är oerhört vanlig. Upplägget är att man börjar med små summor och sedan växer de gradvis. Offret får se hur ”tillgången” växer, men det finns inget sätt att någonsin ta ut vinsten. Vill man ta ut pengarna krävs man istället på mer pengar i ”avgift”, tills offret eller dennes anhöriga sätter stopp.

Nästa steg, som kan komma flera år senare, är återvinningsbedrägeriet. Offret kontaktas av en ”advokat” som kan komma åt ”vinsten” mot en avgift. På så vis kan bedragarna göra en double dip på samma offer.

Oavsett i vilket stadium av bedrägeriet man befinner sig är det viktigt att förstå att det man satt in tidigare är borta, de pengarna kommer man aldrig få igen.

6 gillningar

Jag skulle se det som läropengar och fundera om jag kanske skulle ansöka om god man.

Pengarna är nog borta. Givetvis anmäler man dock till polisen innan man drar ett streck över det hela.

Hur mycket pengar handlar det om? Om det är en enorm summa och man vet vilka bedragarna är så kan man ju fundera på att anlita en egen jurist.