Feedback på mitt sparande. Är det för enkelt?

Hej! Jag läste en del här på forumet för några år sedan och satte upp ett enkelt sparande på Avanza. Planen var att spara mycket långsiktigt. Jag har nu pytsat in pengar, vissa perioder mer och vissa lite mindre. Nu har det (för mig) blivit en hyfsad summa och jag började fundera på om sparandet fortfarande är rätt eller om något borde ändras. Jag har läst mycket här på forumen och känner att jag förstår mig på mycket av grundtankarna för ett bra sparande men känner att lite feedback/diskussion vore bra!

Det går snabbt att förklara hur jag investerat hitintills. 90 % avanza global, 10 % avanza zero, inget annat. Funderade inte så noga när jag började men blivit mer fundersam nu när kapitalet blivit större. Frågor jag har är framförallt: är avanza zero för smal och 10 % mycket? Är 90 % av kapitalet i avanzaglobal för mycket, missar jag några viktiga delar av marknaden? Ni i liknade situation som mig; har ni ett liknade koncept eller gör ni annorlunda?

Fakta:
Ålder: 25
Lön: 45 000 brutto (förväntad ökning till >50k inom 2 år)
Investerade pengar: 1400000
Buffert på sparkonto: 40 000
CSN lån: 460 000
Värdepapperskredit (avanza): 80000
Månadssparande: Varierade men oftast 15 000 till 20 000.

Liknande. Det ser bra ut. Storleken på kapital bestämmer inte fördelning (upp till 20M+ kanske). Det som spelar roll är när du behöver pengarna.