Finns det ens någon känd investerare som har investerat sig riktigt "känt" rik?

Detta är samtidigt positiva egenskaper, alltså att man har drömmar om framtiden och vill något. Men för somliga kan det nog vara mentalt utmanande att lära sig att avstå.

Därför är idén om att automatiskt spara 10% eller mer av sin inkomst utmärkt för många. “Out of sight, out if mind”. Och har man automatiskt sparande är man antagligen inte intresserad av annat än passivt sparande och då passar indexfonder bra.

Men man måste ta tag i situationen och få det gjort.

2 gillningar