Finns det någon app/sida för att enkelt jämföra portföljer?

Känner ni till någon app eller hemsida där man enkelt kan se och jämföra olika exempelportföljer, samt skapa egna? Främst vad gäller avkastning, historik mm… och som passar för en svensk investerare.

Nordnet har shareville

1 gillning

Har använt denna en del: Backtest Portfolio Asset Allocation Funkar att backtesta olika portföljer och benchmarka dom mot varandra. Finns vissa begränsningar dock.
Perfekt utvecklingsprojekt för dig att få till en på svenska annars ? :slight_smile:

1 gillning

Rätt så bra men komplicerat: MY PORTFOLIO – Portfolio Charts

1 gillning

Tack för tipsen, ska testa dom lite mer (PortfolioCharts har jag redan testat), men vid första anblick så ser de mer avancerade och svårtillgängliga ut än vad jag tänker mig. Jag hade initialt tänkt att ha med stöd för “virtuella” portföljer i Inveztor men känner att det nog gör sig bättre som en fristående grej som inte kräver inloggning eller liknande. Jag tänker mig att man väldigt enkelt ska kunna sätta ihop olika portföljer (liknande de som ofta diskuteras här) och se dom sida vid sida, och dela egna portföljer via länk mm. Går ju att utöka hur mycket som helst med avancerade grafer osv… ja ett kul utvecklingsprojekt :slight_smile:

2 gillningar