Finns det verktyg för portföljanalys?

Jo, jag förstår vitsen med att hålla sig till en bank när man kan få så fin hjälp med fond-portföljanalysen så som den Avanza erbjuder som visar en enkel bild över region, branschfördelning och dessutom snitt-risk och snitt-avgift och så vidare. Men efter ett par års kom-igång-och-investera har man lärt sig mycket genom att lyssna, läsa, men framförallt testa:) Nu sitter jag med med både SAVR, Avanza, SHB och Lysa. Själva mängden av inloggningar har jag inget problem med men mitt Excelblad och jag spenderar alldeles för mycket tid med varandra (skriver av siffra efter siffra) och det blir ju aldrig riktigt bra och snabbt utdaterat. Nog måste det finnas gratisverktyg för detta? Jag strävar alltså efter att få koll på min portfölj igen, därefter ska ju inte något sådant verktyg behövas lika mycket såklart.

Föreslår skamlöst min egen app/tjänst som borde ge dig det du verkar vilja ha. Vill du bara få koll just nu så går den att testa gratis en hel månad. Dina innehav hos SHB behöver du lägga in manuellt, men SAVR, Avanza och Lysa kan du enkelt importera data från.

Läs mer och testa: Inveztor

3 gillningar