Finns det någon börs som tillåter handel via något API eller så?

Nej, jag har ett bra jobb som låter mig spara bra varje månad (>50’). Det mesta investerar jag i indexfonder och investmentbolag, till en svag hävstång runt 8-10%. Det har avkastat ungefär i linje med vad jag gjorde när jag mest direkthandlade aktier, men utan hävstång.
Sen investerar jag ibland i intressanta IPOer, någon liten slatt i onoterat men numera aldrig i små förhoppningsbolag eller liknande.

Bumpar denna, hoppas det är ok. Undrar om någon känner till om någon mäklare i Sverige tillhandahåller api för handel nuförtiden alternativt ordrar som triggar vid tidpunkt (stängningscall främst)? Nordnet stängde ner sit API I våras, annars fanns det ju tidigare möjlighet till detta via Autotrader t ex.

IG kanske? De finns i Sverige, jag har sett att de har ISK, man har kunnat köra handel via MetaTrader, så det bör finnas ett API. Om API:et är öppet för annat än MetaTrader vet jag inte. Jo förresten, jag har för mig att de, tidigare iaf. marknadsförde en annan tradingprogramvara också (ProRealTime). Sen är väl kanske utbudet på IG inte riktigt vad man önskar om man kör ISK.

PS. Hej och välkommen till forumet förresten!

1 gillning