Flera kort till olika konton för olika syften

Jag skulle vilja samla mina korttransaktioner lite mer än jag gör idag. Revolut är nästan perfekt med “pockets” för olika syften och det är enkelt att skapa nya kort, men vad jag förstår så är ett kort kopplat till ett konto, och vad jag ser kan man inte ha identiska (SEK exempelvis) konton.

Går så klart att sprida ut det på Handelsbanken, ett Coop kreditkort och Revolut som jag typ gör idag, men det hade varit trevligt att ha allt på samma ställe.

Finns det någon aktör där man billigt kan ha flera kort kopplade till olika konton?

Räcker det inte att se transaktioner per kort? Du kan ju sätta gränser per kort om det är nån form av riskminimering du är ute efter

Här återvänder jag långt senare, när tankarna fått marinerat lite mer.

Skulle säga att det handlar mer om att implicit budgetera för saker, vi för över 5000 i månaden till ett kort vi använder för mat, 2000 till ett annat för bilar, osv. Har helst allt det på samma ställe om jag kan, och helst utan alltför mycket kortavgifter.

Om vi tar Revolut som exempel så är det väldigt enkelt att skapa extra kort. I stort sett alla transaktioner från korten går dock mot ett och samma konto. För återkommande transaktioner (som Revolut känt igen som återkommande) går det att koppla till en “pocket”, som är typ ett lite mer begränsat konto, men det är inte vad jag söker.